Zysk netto portugalskiej grupy, która zajmuje się oprócz sprzedaży także dystrybucją i usługami (catering) wyniósł 32,5 milionów euro, wobec oczekiwań na 25.2 miliona. Przychody sieci wzrosły o 6,7 proc., do 1,6 mld euro. Zysk EBIDTA wzrósł o 9,6 proc., mocniej od oczekiwań.

W zeszłym roku wyniki pociągnęły w górę święta wielkanocne (zysk w I kwartale skoczył o 38 proc.). Mino negatywnej i świąt przypadających w kwietniu spółce udało się wyjść na plus.

Pomimo jednostkowego spadku sprzedaży detalicznej, sprzedaż w Portugalii wzrosła o 11,2 proc., na co wpływ miało otwarcie w zeszłym roku 87 sklepów.

Sprzedaż w polskiej Biedronce, która przynosi ponad połowę przychodów spółce, wzrosła o 5,2 proc. W 2008 r. powstało 311 nowych sklepów.

Kurs Jeronimo Martins spada w Lizbonie o 3,3 proc.