Zgodnie z komunikatem brytyjskiej grupy DSG, jednego z największych sprzedawców elektroniki w Europie, nabywcą sklepów Electro World w Polsce jest DM IDM SA, działający w porozumieniu z Mix Electronics, który ma ponad 200 sklepów, ale w mniejszym formacie.
– Kupujemy spółkę także z prawami do marki Electro World. Nie tylko nie zniknie ona z rynku, ale kilka naszych sklepów prawdopodobnie włączymy do tej sieci. W dużych miastach jest lepiej rozpoznawalna od Mix Electronics, dlatego traktujemy ją jako możliwość dalszej ekspansji na tych rynkach – mówi Henryk Sala, prezes Mix Electronics.
– To trochę dziwna strategia, ale na pewno ciekawa i odważna. Sam jestem ciekaw, jak ten pomysł się sprawdzi – mówi ”Rz” Jacek Hudowicz, prezes Media Saturn Holding, największego sprzedawcy elektroniki w Polsce. Inni konkurenci nieoficjalnie mówią, że marka jest bankrutem i nie ma sensu jej reanimować, lepszy efekt dałoby stworzenie innego brandu albo włączenie sklepów do sieci Mix.
Według nieoficjalnych informacji ”Rz” DSG dodatkowo dopłacił, aby pozbyć się placówek w naszym kraju. Ile – na to pytanie prezes Sala nie chciał odpowiedzieć. Ubiegłoroczne przychody Mix Electronics, według Listy 500 wzrosły o 29,7 proc., do niemal 1,1 mld zł (firma nie podaje zysku netto).
[wyimek]8,1 tys. sklepów na koniec 2008 r. sprzedawało sprzęt elektroniczny. Ich liczba będzie spadać[/wyimek]