Polska spółka nie zgadza się z wynikiem przetargu w którym został wybrany wykonawca 20 km odcinka. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce realizację inwestycji powierzyć China Overseas Engineering. Chińczycy zaproponowali, że wybudują drogę za 534,5 mln zł, podczas gdy kosztorys szacował wartość prac na 1,1 mld zł.

Mostostal twierdzi, że oferta China Overseas Engineering jest rażąco niska i nie odpowiada wymogom stawianym w przetargu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Władze polskiej spółki przekonują, też że oferta złożona przez chińskie konsorcjum została podpisana przez osobę która nie posiadała odpowiednich pełnomocnictw.

W tym przetargu drugą w kolejności najniższą ofertę, opiewającą na 657,2 mln zł, złożyło konsorcjum firm PBG SA i irlandzkiej SRB Civil Engineering. Mostostal oszacował koszt prac na 709,9 mln zł. SRB zadeklarowało, że protestów składać nie będzie.

Identycznych argumentów użyła niemiecka spółka Hermann Kirchner, nie zgadzając się z wynikiem drugiego przetargu, który wygrali Chińczycy — na budowę 29,2 km fragmentu trasy. Zaproponowali cenę 754,5 mln zł, przy kosztorysie inwestora 1,7 mln zł.