Reklama
Rozwiń
Reklama

Renault nie stracił ważnych sekretów

Francuska firma samochodowa była celem międzynarodowej siatki szpiegowskiej, ale nie straciła żadnej z ważnych tajemnic — zapewnił jeden z jej szefów

Publikacja: 09.01.2011 14:34

Renault nie stracił ważnych sekretów

Foto: Bloomberg

Dyrektor generalny Renaulta, Patrick Pelata poinformował dziennik „Le Monde”, że w śledztwie, które doprowadziło do zawieszenia 3 osób ustalono, iż Renault „padł ofiarą zorganizowanej sieci międzynarodowej kierowanej przez zawodowców. Był to system zbierania informacji gospodarczych, technologicznych i strategicznych służących zagranicznym interesom, ale żadna informacja technologiczna czy strategiczna, w tym niemal 200 patentów już zarejestrowanych albo będących w trakcie rejestracji, nie wyszła na zewnątrz”. Program, badawczy nowej generacji baterii również nie ucierpiał, a program prac nad samochodami elektrycznymi będzie kontynuowany zgodnie z planem.

Numer dwa w firmie francuskiej przyznał jednak, że mogły wycieknąć szczegóły dotyczące projektowania samochodów i kosztów.

Pelata potwierdził, że Renault podejmie działania prawne, a z trzema zawieszonymi członkami kierownictwa zostaną przeprowadzone rozmowy przygotowujące do ich zwolnienia z pracy.

Dyrektor nie wskazał konkretnie na żaden kraj związany z aferą szpiegowską, francuski minister przemysłu Eric Besson odmówił z kolei potwierdzenia informacji, że Renault i francuskie służby specjalne podejrzewają Chiny. — Na tym etapie nie mogę tego stwierdzić, a tylko śledztwo może to wykazać — powiedział w rozgłośni Europe 1. Wcześniej mówił o wojnie ekonomicznej wydanej Francji

Według tygodnika „Le Point”, wykradziono tajemnice produkcji baterii dla aut elektrycznych. Poddostawca Renaulta był pośrednikiem chińskich nabywców informacji,. Dziennik dodaje z kolei, że cały system był dość skomplikowany: założono firmy-wydmuszki i otwarto konta w zagranicznych bankach, na które wpływały regularnie duży sumy pieniędzy.

Reklama
Reklama

Światowy specjalista od chińskiego wywiadu, Roger Faligot uważa, że chińskie służby interesują się szczególnie motoryzacją, a duże chińskie firmy samochodowe ściśle z nimi współpracują. — Większe chińskie firmy mają duże budżety na prace badawczo-rozwojowe, część z nich jest używana do zdobywania informacji, a znaczne sumy do kupowania ludzi — powiedział agencji

Dyrektor generalny Renaulta, Patrick Pelata poinformował dziennik „Le Monde”, że w śledztwie, które doprowadziło do zawieszenia 3 osób ustalono, iż Renault „padł ofiarą zorganizowanej sieci międzynarodowej kierowanej przez zawodowców. Był to system zbierania informacji gospodarczych, technologicznych i strategicznych służących zagranicznym interesom, ale żadna informacja technologiczna czy strategiczna, w tym niemal 200 patentów już zarejestrowanych albo będących w trakcie rejestracji, nie wyszła na zewnątrz”. Program, badawczy nowej generacji baterii również nie ucierpiał, a program prac nad samochodami elektrycznymi będzie kontynuowany zgodnie z planem.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama