Kanadyjski producent biznesowych smartfonów BlackBerry i trzeci na tym rynku gracz na świecie, poinformował, że podczas całego roku fiskalnego 2011, który firma zakończyła 26 lutego 2011 r., sprzedaż smartfonów firmy wzrosła o 43 proc. W sumie RIM dostarczył na rynek 52,3 mln komórek. Przychody firmy wzrosły w tym czasie o 33 proc. w porównaniu z rokiem fiskalnym 2010, osiągając poziom 19,9 mld dol. (amerykańskich).
Tempo wzrostu sprzedaży BlackBerry, choć imponujące, nie wystarczyło jednak, by RIM utrzymał swoją pozycję na rynku. Sprzedaż smartfonów na świecie bowiem wzrosła w kalendarzowym 2010 r. o 74,4 proc. w stosunku do 2009 r., osiągając poziom 173 mln sztuk.
Od pewnego czasu krytykowany za małą innowacyjność swoich produktów RIM przygotowuje się do premiery tabletu PlayBook. Ma on odebrać część użytkowników biznesowych iPadowi Apple. Prototypowe egzemplarze tabletu zbierają jednak niepochlebne recenzje, m.in. na zakończonej właśnie konferencji CTIA Wireless w amerykańskim Orlando.