U fanów Apple marka ta wywołuje w mózgu reakcję identyczną do tej jaką religie u swoich wyznawców. Telewizja BBC rozpoczęła emisję dokumentu, w którym bada wpływ wielkich marek na aktywność mózgu.

Brytyjscy neurolodzy przeprowadzili badanie rezonansu magnetycznego na fanach Apple i odkryli, że zdjęcia przedstawiające gadżety tej marki wywołują u nich reakcje podobne do tych, które pojawiają się w mózgu ludzi wierzących, kiedy przedstawia im się obrazy ze świętymi.

Pierwszy odcinek serialu dokumentalnego pokazuje pracowników Apple, którzy podczas niedawnego  otwarcia sklepu swojej firmy w Londynie  zachowywali się jakby byli  w jakimś amoku, „szaleństwie ewangelicznym".

Obserwatorzy i krytycy Apple od dawna oskarżają firmę o wykorzystywanie symboli religijnych, po to, aby związać ze sobą swoich klientów. Ludzie manifestują swoje przywiązanie do loga firmy poprzez tatuaże, naklejki, a nawet „kapliczki" dla już przestarzałych komputerów.

Według papieża Benedykta XVI ??technologia nie może zastąpić Boga. Jednak najwyraźniej może zainspirować boską pobożność.