Reklama

Kina chcą więcej zarabiać na filmach 3D

Cinema City będzie sprzedawać widzom okulary do oglądania filmów w 3D. Podobną drogą chce pójść Multikino

Publikacja: 24.05.2011 03:48

Kina chcą więcej zarabiać na filmach 3D

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Od piątku w wybranych kinach z grupy Cinema City International funkcjonują nowe ceny biletów 3D. Spółka wyodrębniła z nich cenę jednorazowych okularów. To efekt nowej polityki operatora tych multipleksów, o której pisaliśmy na łamach „Rz", gdy spółka wybrała nowego dostawcę rozwiązań 3D, w tym jednorazowych okularów: Masterimage 3D.

Gdy Cinema City podpisywało umowę, w odpowiedzi na nasze pytania o plany z nią związane zarząd spółki zapewniał, że w jednorazowe okulary będą wyposażane głównie kina nowe.

Nasi rozmówcy wskazywali, że to zapowiedź nowej polityki operatorów multipleksów. Teraz przyznaje to także Mooky Greidinger, prezes Cinema City International. I spodziewa się wymiernych korzyści. Ubiegłotygodniowa zmiana w cennikach firmy to początek.

– Wprowadziliśmy nowy cennik dla filmów 3D, wyodrębniając cenę okularów, proponując widzom, aby je kupili na własność. W niektórych lokalizacjach podnieśliśmy łączną cenę o 1 zł, w niektórych o 2 zł, w innych wcale. Liczymy jednak, że ta zmiana pozwoli nam obniżyć koszty i nieco podnieść przychody – powiedział w rozmowie z „Rz" Greidinger.

– Temat okularów jest skomplikowany. Nie wiadomo, jak przyjmie się nasza propozycja. Np. w USA widzowie mogą kupić okulary, ale nie zatrzymują ich i kupują nowe przy każdym wyjściu do kina, prawdopodobnie dla nich dodatkowy dolar więcej za obejrzenie filmu każdorazowo nie jest problemem – zastrzegł.

Reklama
Reklama

Śladem Cinema City zamierza iść też Multikino (grupa ITI). – Na wielu rynkach na świecie obowiązuje model wypożyczania lub sprzedaży okularów na własność widzom. Nie widzę powodów, żeby w Polsce miało być inaczej, szczególnie że proces cyfryzacji sieci kinowych w Polsce jest niezwykle zaawansowany – mówi Piotr Zygo, prezes tej firmy.

Zagadką jest na razie, jak zmiany w cennikach biletów przyjmą dystrybutorzy filmów, którzy obecnie mają udział w cenie biletów. Zwykle otrzymują jej połowę. Jeśli moda na kupowanie okularów 3D na własność się przyjmie, bilety na seanse w tej technologii będą już zawsze tańsze. – Prowadzimy rozmowy z dystrybutorami. To dyskusje w skali globalnej pomiędzy wszystkimi stronami w branży i próbowane są różne modele działania w tej kwestii – mówi Greidinger.

Prezes Cinema City mocno wierzy w format 3D, choć w I kwartale br. właśnie z powodu braku hitów wyprodukowanych w tej technologii wyniki kin były słabsze. Dla przykładu, udział wejściówek na te seanse w obiektach Cinema City skurczył się do około 20 proc. z 40 proc. w ubiegłym roku.

Kolejne kwartały mają być lepsze dzięki m.in. kolejnym częściom „Piratów z Karaibów", „Harry'emu Potterowi" czy „Bitwie Warszawskiej" – nakręconej w całości w technologii trójwymiaru.

 

Nie tylko kino

Reklama
Reklama

Właściciele i założyciele Cinema City International pracują nad nowym projektem – poinformował „Rz" Mooky Greidinger, prezes CCI. – Grupa rodziny Greidingerów pracuje nad projektem, w którym znajdzie się ogromny park rozrywki, i nie jest on związany z Cinema City. Robimy duże postępy i mamy nadzieję, że wkrótce opowiemy o nim z pełnymi szczegółami – powiedział. Nie chciał ujawnić szczegółów pomysłu. Prace nad nim trwają od dłuższego czasu, obejmują m.in. poszukiwania gruntów i porządkowania ich kwestii własnościowych i przeznaczenia. Koszt polskiego Disneylandu w pierwszej fazie rozwoju może sięgnąć 0,5 mld euro.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki u.zielinska@rp.pl

 

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama