Kina chcą więcej zarabiać na filmach 3D

Cinema City będzie sprzedawać widzom okulary do oglądania filmów w 3D. Podobną drogą chce pójść Multikino

Publikacja: 24.05.2011 03:48

Kina chcą więcej zarabiać na filmach 3D

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Od piątku w wybranych kinach z grupy Cinema City International funkcjonują nowe ceny biletów 3D. Spółka wyodrębniła z nich cenę jednorazowych okularów. To efekt nowej polityki operatora tych multipleksów, o której pisaliśmy na łamach „Rz", gdy spółka wybrała nowego dostawcę rozwiązań 3D, w tym jednorazowych okularów: Masterimage 3D.

Gdy Cinema City podpisywało umowę, w odpowiedzi na nasze pytania o plany z nią związane zarząd spółki zapewniał, że w jednorazowe okulary będą wyposażane głównie kina nowe.

Nasi rozmówcy wskazywali, że to zapowiedź nowej polityki operatorów multipleksów. Teraz przyznaje to także Mooky Greidinger, prezes Cinema City International. I spodziewa się wymiernych korzyści. Ubiegłotygodniowa zmiana w cennikach firmy to początek.

– Wprowadziliśmy nowy cennik dla filmów 3D, wyodrębniając cenę okularów, proponując widzom, aby je kupili na własność. W niektórych lokalizacjach podnieśliśmy łączną cenę o 1 zł, w niektórych o 2 zł, w innych wcale. Liczymy jednak, że ta zmiana pozwoli nam obniżyć koszty i nieco podnieść przychody – powiedział w rozmowie z „Rz" Greidinger.

– Temat okularów jest skomplikowany. Nie wiadomo, jak przyjmie się nasza propozycja. Np. w USA widzowie mogą kupić okulary, ale nie zatrzymują ich i kupują nowe przy każdym wyjściu do kina, prawdopodobnie dla nich dodatkowy dolar więcej za obejrzenie filmu każdorazowo nie jest problemem – zastrzegł.

Śladem Cinema City zamierza iść też Multikino (grupa ITI). – Na wielu rynkach na świecie obowiązuje model wypożyczania lub sprzedaży okularów na własność widzom. Nie widzę powodów, żeby w Polsce miało być inaczej, szczególnie że proces cyfryzacji sieci kinowych w Polsce jest niezwykle zaawansowany – mówi Piotr Zygo, prezes tej firmy.

Zagadką jest na razie, jak zmiany w cennikach biletów przyjmą dystrybutorzy filmów, którzy obecnie mają udział w cenie biletów. Zwykle otrzymują jej połowę. Jeśli moda na kupowanie okularów 3D na własność się przyjmie, bilety na seanse w tej technologii będą już zawsze tańsze. – Prowadzimy rozmowy z dystrybutorami. To dyskusje w skali globalnej pomiędzy wszystkimi stronami w branży i próbowane są różne modele działania w tej kwestii – mówi Greidinger.

Prezes Cinema City mocno wierzy w format 3D, choć w I kwartale br. właśnie z powodu braku hitów wyprodukowanych w tej technologii wyniki kin były słabsze. Dla przykładu, udział wejściówek na te seanse w obiektach Cinema City skurczył się do około 20 proc. z 40 proc. w ubiegłym roku.

Kolejne kwartały mają być lepsze dzięki m.in. kolejnym częściom „Piratów z Karaibów", „Harry'emu Potterowi" czy „Bitwie Warszawskiej" – nakręconej w całości w technologii trójwymiaru.

 

Nie tylko kino

Właściciele i założyciele Cinema City International pracują nad nowym projektem – poinformował „Rz" Mooky Greidinger, prezes CCI. – Grupa rodziny Greidingerów pracuje nad projektem, w którym znajdzie się ogromny park rozrywki, i nie jest on związany z Cinema City. Robimy duże postępy i mamy nadzieję, że wkrótce opowiemy o nim z pełnymi szczegółami – powiedział. Nie chciał ujawnić szczegółów pomysłu. Prace nad nim trwają od dłuższego czasu, obejmują m.in. poszukiwania gruntów i porządkowania ich kwestii własnościowych i przeznaczenia. Koszt polskiego Disneylandu w pierwszej fazie rozwoju może sięgnąć 0,5 mld euro.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki u.zielinska@rp.pl

 

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji