Tym samym potwierdzają się informacje Rz, jako pierwsi napisaliśmy, że firma wkrótce wystartuje z takim formatem. Drogeria ruszyła w Warszawie, będzie otwarta siedem dni w tygodniu. Poza szeroka ofertą kosmetyków znajdą się w niej także produkty dla dzieci, również spożywcze znanych producentów. Co ciekawe w przeciwieństwie do sklepów Biedronki w drogeriach za zakupy będzie można zapłacić kartą. Firma zapowiada uruchamianie kolejnych tego typu placówek, ale nie podaje ile może się ich pojawić choćby w tym roku. - To kolejny projekt w Polsce. Hebe stanowi połączenie najwyższych standardów obsługi, marek czołowych producentów i najlepszych cen na rynku - mów Pedro Pereira da Silva, country manager Jeronimo Martins Dystrybucja. Portugalska firma jest właścicielem sieci Biedronka, która z niemal 1,7 tys. sklepów jest liderem rynku handlowego.
Rynek drogeryjny ma na pewno potencjał - jego wartość w 2010 r. wyniosłą 6,3 mld euro. Jednak na rynku działało na koniec ubiegłego roku według danych Euromonitor International 19,3 tys. tego typu sklepów. Największą siecią jest Rossmann, który ma ponad 500 sklepów, rocznie otwierając kilkadziesiąt nowych. Goni go firma Polbita, prowadząca sieć Drogerie Natura. Ma ich ponad 220. Konkurenci na razie na temat planów Biedronki zbyt otwarcie nie chcą się wypowiadać.