Plan przedstawiony przez ministra ożywienia przemysłowego, Arnaud Montebourga przewiduje różne posunięcia mające zwiększyć dostępność bardziej „czystych" pojazdów, bo rząd ma nadzieję, ze rodzimi producenci przejma część tego niszowego rynku.
Przewidziano zatem podwyższenie rabatów (bonus) 5 do 7 tys. euro przy kupnie aut elektrycznych i z 2 do 4 tys. o napędzie hybrydowym. Będzie to kosztować skarb państwa 490 mln euro, ale minister wyjaśnił, że dodatkowe koszty zostaną pokryte podwyżką od przyszłego roku dopłat (malus) przy kupnie pojazdów o dużej emisji spalin.
Premie bonus przy zakupie samochodu spalinowego zostaną podwyższone ze 100 do 150 euro zależnie od kategorii. Dotąd takie pojazdy emitujące 61-90 g CO2 na kilometr otrzymywały premię 400 euro, a emitujące 91-105 g - 100 euro.
System dopłat (malus) za „kopciuchy" przewidywał sumy od 200 do 3600 euro. Minister zapowiedzial podwojenie tych stawek od 2013 r. dla aut emitujących ponad 180 g CO2.
Rad zobowiązał się zwiększyć do 25 proc. liczbę aut elektrycznych i hybrydowych w swej flocie pojazdów służbowych.