Elektryczny transport, to przyszłość miast

Rozmowa: Etienne Henry, wiceprezes Nissana

Publikacja: 21.09.2012 04:34

Etienne Henry

Etienne Henry

Foto: nissan

Rz: Podczas tegorocznych targów w Hanowerze nastroje są najróżniejsze – od euforii po głęboki pesymizm. Gdzie znajduje się Nissan?

Etienne Henry:

W Europie, tak jak inni, ucierpieliśmy z powodu kryzysu.

Ale chociaż na południu kontynentu sprzedaż spada, to rośnie np. w Wielkiej Brytanii czy w Rosji. Dzięki temu negatywna sytuacja, jakiej jesteśmy świadkami na południu Europy, z nawiązką jest rekompensowa- na przez pozostałe rynki. Naprawdę nie jest źle – jesteśmy w stanie zwiększać nasz udział rynkowy, który w Europie wyniósł w roku ubiegłym 2,5 proc. Wszystko wskazuje na to, że bez trudu osiągniemy wyznaczone 5 proc. w roku 2016. W tym przekroczymy już 3 proc. W przypadku niektórych modeli wzrost sprzedaży wynosi nawet 50 proc. W naszych planach jest premiera nowych aut przynajmniej raz na dwa lata.

Ale jednak kryzys odbija się na waszym biznesie?

Od czterech lat tkwimy w kryzysie i mimo że w Nissanie jesteśmy specjalistami od funkcjonowania w nawet najtrudniejszych sytuacjach, w obecnej sytuacji niewiele od nas zależy i musimy błyskawicznie podejmować decyzje w sytuacji pełnej niepewności. Wiemy również, że klienci regularnie do nas wracają, bo raz na jakiś czas są zmuszeni do odnowienia floty. Na rynku aut osobowych jest inaczej, kiedy sytuacja jest trudna, zakup się odkłada. Nasz segment jest bardziej przewidywalny, bo zakupu nowej ciężarówki nie można odkładać w nieskończoność.

W samochodach osobowych Nissan stawia na auta ekologiczne. Czy sądzi pan, że może to być przyszłość transportu miastach?

Wiem tylko, że „czyste" ciężarówki i pojazdy dostawcze cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród klientów. Także władze coraz większą wagę przywiązują do jakości powietrza w miastach. W Paryżu mówi się już o możliwości zakazu wjazdu aut z silnikami diesla do niektórych punktów w mieście. W tej sytuacji transport napędzany elektrycznymi silnikami wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem. Nissan jest w pełni przygotowany do takiego rozwiązania. Mamy silnik z leafa, który można zamontować do najróżniejszych pojazdów, także dostawczych

Rz: Podczas tegorocznych targów w Hanowerze nastroje są najróżniejsze – od euforii po głęboki pesymizm. Gdzie znajduje się Nissan?

Etienne Henry:

Pozostało 94% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?