Telefon stacjonarny jest dziś tylko jednym z wielu różnych sposobów komunikacji. Porozumiewamy się poprzez e-maile, telefony komórkowe, wiadomości SMS, komunikatory tekstowe (np. Gadu-Gadu), komunikatory VoIP (np. Skype), serwisy społecznościowe (np. Facebook), wideoczaty.
Z różnorodnych sposobów komunikacji korzystają wszyscy. Małe firmy najczęściej używają telefonów komórkowych i darmowych kont e-mail. Większe przedsiębiorstwa potrzebują bardziej zorganizowanej komunikacji, więc dokładają telefonię internetową w oparciu np. o Skype oraz obecność na forach społecznościowych.
Nie zaspokaja to jednak potrzeby efektywnej komunikacji. Aby ją sobie zapewnić, należy wszystkie kanały komunikacji ze sobą zintegrować za pomocą rozwiązań Unified Communicatons.
Rozmowy jak najtańsze
Najprościej definiując, ujednolicona komunikacja polega na zintegrowaniu komunikacji głosowej oraz przesyłu danych. Rozwiązania UC umożliwiają zarządzanie za pomocą jednego interfejsu wszystkimi dostępnymi kanałami komunikacji, takimi jak: połączenia głosowe, wiadomości elektroniczne, komunikacja audio i wideo.
Taka integracja pozwala na efektywniejsze wykorzystywanie tych kanałów, co w skali firmy, niezależnie od jej wielkości, daje spore oszczędności i ułatwia pracę. Na przykład system kieruje rozmowę na telefon, ale nie w sieci GSM, tylko poprzez sieć wi-fi, bo rozmowy VoIP są tańsze. Monitoring obecności pracowników w czasie rzeczywistym, umożliwiający sprawne kierowanie rozmów telefonicznych oraz zadań biznesowych do osób dostępnych w danym momencie, znacząco usprawnia podział obowiązków w firmie.