Drugiego dnia salonu Boeing sprzedał samoloty za 34,2 mld dolarów (jeśli nie liczyć 16 mld od Ryanaira), a Airbus za 12,5 mld dolarów
Zgodnie z zapowiedziami Boeing ogłosił o rozpoczęciu produkcji szerokokadłubowego samolotu kompozytowego dalekiego zasięgu B787-10X, wydłużonej wersji Dreamlinera, który ma być odpowiedzią na samolot Airbusa A350.
- Obiecaliśmy zdecydowaną premierę i mamy ją — stwierdził prezes Boeinga Jim Mcnerney na uroczystym ogłoszeniu decyzji i podpisaniu kontraktów z premierowymi klientami (launch customers).
Trzecia wersja Dreamilnera będzie mieć zasięg 7 tys. mil (ok. 13 tys. km), zabierać 330 pasażerów, zaplanowano ją dla szybko rosnącego transportu lotniczego w Azji. Samolot będzie tańszy o 25 proc. w eksploatacji od obecnie porównywalnych — dodał szef pionu samolotów cywilnych, Ray Conner.
Amerykanie zdobyli potwierdzone zamówienia na 102 samolotów o wartości niemal 30 mld dolarów w cenach katalogowych. Singapore Airlines i firma leasingowa Air Lease zamówiły po 30 sztuk, United Airlines 20 (zamieniając wcześniejsze zamówienie na 10 mniejszych B787-9), British Airways 12 i firma leasingowa GE Capital Services (GECAS) 10.