Reklama
Rozwiń

Hurtowy zakup American Airlines

American Airlines zamówiła u Bombardiera 30 samolotów regionalnych z opcja na 40 następne, a u Embraera 60.

Publikacja: 12.12.2013 17:25

Największy obecnie przewoźnik na świecie, po zakończeniu postępowania naprawczego i po fuzji firmy matki AMR z US Airways o wartości 18 mld dolarów, postanowił kupić u kanadyjskiego producenta samolotów regionalnych 30 CRJ900 NextGen za 1,42 mld dolarów w cenach katalogowych. Jeśli wykorzysta opcję na 40 dalszych, to wartość zamówienia wyniesie 3,38 mld - podano w Toronto. Dostawy zaczną się w II kwartale 2014.

W ubiegłym roku rywal AA, Delta Air Lines zamówiła 40 CRJ900 z opcją na 30 następnych, bo chce wymienić starsze maszyny.

Brazylijski Embraer otrzymał od AA zamówienie na 60 nowych maszyn E175 o wartości 2,5 mld dolarów, na co giełda w Sao Paulo zareagowała skokiem cen jego akcji o 4,3 proc. Dostawy zaczną się w I kwartale 2015.

Brazylijczykom udało się dotąd uzyskać zamówienia na ponad 300 samolotów regionalnych, bo przygotowują nową rodzinę z bardziej ekonomicznymi silnikami. Będą dostępne od 2018 r., a kupują je głównie linie z USA, które odnawiają flotę.

Embraer spodziewa się także dobrego 2014 roku, bo najbardziej obiecująco zapowiadają się Europa Wschodnia i Rosja - stwierdził szef pionu samolotów cywilnych, Paulo Cesar de Souza e Silva.

Oczekuje więc, że dostawy w nadchodzących latach będą podobne albo nawet większe niż w 2013 r., który był szczególnie dobry dla jego firmy.

- Stoimy przed wyzwaniem dostarczenia samolotów sprzedanych w tym roku. Mamy naprawdę wypełnione linie produkcyjne na nadchodzące lata, ale dostrzegamy też nowe możliwości w różnych regionach świata, które pozwalają nam przewidywać dobry rok 2014 - powiedział.

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI