Hurtowy zakup American Airlines

American Airlines zamówiła u Bombardiera 30 samolotów regionalnych z opcja na 40 następne, a u Embraera 60.

Publikacja: 12.12.2013 17:25

Największy obecnie przewoźnik na świecie, po zakończeniu postępowania naprawczego i po fuzji firmy matki AMR z US Airways o wartości 18 mld dolarów, postanowił kupić u kanadyjskiego producenta samolotów regionalnych 30 CRJ900 NextGen za 1,42 mld dolarów w cenach katalogowych. Jeśli wykorzysta opcję na 40 dalszych, to wartość zamówienia wyniesie 3,38 mld - podano w Toronto. Dostawy zaczną się w II kwartale 2014.

W ubiegłym roku rywal AA, Delta Air Lines zamówiła 40 CRJ900 z opcją na 30 następnych, bo chce wymienić starsze maszyny.

Brazylijski Embraer otrzymał od AA zamówienie na 60 nowych maszyn E175 o wartości 2,5 mld dolarów, na co giełda w Sao Paulo zareagowała skokiem cen jego akcji o 4,3 proc. Dostawy zaczną się w I kwartale 2015.

Brazylijczykom udało się dotąd uzyskać zamówienia na ponad 300 samolotów regionalnych, bo przygotowują nową rodzinę z bardziej ekonomicznymi silnikami. Będą dostępne od 2018 r., a kupują je głównie linie z USA, które odnawiają flotę.

Embraer spodziewa się także dobrego 2014 roku, bo najbardziej obiecująco zapowiadają się Europa Wschodnia i Rosja - stwierdził szef pionu samolotów cywilnych, Paulo Cesar de Souza e Silva.

Oczekuje więc, że dostawy w nadchodzących latach będą podobne albo nawet większe niż w 2013 r., który był szczególnie dobry dla jego firmy.

- Stoimy przed wyzwaniem dostarczenia samolotów sprzedanych w tym roku. Mamy naprawdę wypełnione linie produkcyjne na nadchodzące lata, ale dostrzegamy też nowe możliwości w różnych regionach świata, które pozwalają nam przewidywać dobry rok 2014 - powiedział.

Największy obecnie przewoźnik na świecie, po zakończeniu postępowania naprawczego i po fuzji firmy matki AMR z US Airways o wartości 18 mld dolarów, postanowił kupić u kanadyjskiego producenta samolotów regionalnych 30 CRJ900 NextGen za 1,42 mld dolarów w cenach katalogowych. Jeśli wykorzysta opcję na 40 dalszych, to wartość zamówienia wyniesie 3,38 mld - podano w Toronto. Dostawy zaczną się w II kwartale 2014.

W ubiegłym roku rywal AA, Delta Air Lines zamówiła 40 CRJ900 z opcją na 30 następnych, bo chce wymienić starsze maszyny.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji