Mniejszy popyt na hondy w Europie

Honda zapowiedziała dalsze zmniejszenie produkcji w W.Brytanii z powodu zbyt małego wzrostu sprzedaży w Europie, a ponadto nie spodziewa się poprawy w najbliższych latach

Publikacja: 25.03.2014 16:51

Mniejszy popyt na hondy w Europie

Foto: Bloomberg

Honda Motor Europe zamierza przejść z systemu pracy trzyzmianowego na dwie zmiany w zakładzie w Swindon, co spowoduje utratę 340 miejsc pracy, ok.10 proc. całej załogi. Decyzja ta oznacza, że japońska firma spodziewa się teraz wyprodukowania w głównym europejskim ośrodku w tym roku 120 tys. samochodów wobec 140 094 w 2013 r., kiedy zmniejszono produkcję o 15 proc. względem poprzedniego roku.

Do redukcji dochodzi w czasie, gdy europejskie firmy starają się odwrócić tendencję spadkową trwającą od 6 lat, wynikającą z tego, że konsumenci zwłaszcza w krajach wprowadzających oszczędności odraczają zakupy samochodów.

Wiceprezes Honda Motor Europe, Ian Howells stwierdził, że jego firma nie zauważyła w ubiegłym roku zakładanego wzrostu sprzedaży. - Ponieważ nie przewidujemy poprawy w najbliższych latach, to musimy ograniczyć odpowiednio działalność przemysłową - oświadczył.

Honda jest jednak pewna długofalowej przyszłości Swindon po restrukturyzacji z ubiegłego roku, gdy zmniejszono zatrudnienie o 800 ludzi. Honda produkuje tam od 1992 r. modele Civic, Civic Tourer, CR-V i Jazz na rynek brytyjski i dla kontynentalnej Europy. Zakład może wypuszczać 250 tys. pojazdów rocznie.

W styczniu sprzedaż nowych samochodów w  Europie wzrosła o 5,2 proc.  dzięki ożywieniu popytu we Włoszech, Portugalii  i Grecji, a w lutym nastąpiła poprawa,  szósty kolejny miesiąc, o 8 proc., tym razem dzięki Hiszpanii, Włochom. Niemcom i W.Brytanii. Rok 2013 był rekordowy na Wyspach od 2007 r. - sprzedaż wzrosła o 10,8 proc. do 2,26 mln sztuk.

 

Zobacz najnowszą Hondę Civic Tourer

Honda Motor Europe zamierza przejść z systemu pracy trzyzmianowego na dwie zmiany w zakładzie w Swindon, co spowoduje utratę 340 miejsc pracy, ok.10 proc. całej załogi. Decyzja ta oznacza, że japońska firma spodziewa się teraz wyprodukowania w głównym europejskim ośrodku w tym roku 120 tys. samochodów wobec 140 094 w 2013 r., kiedy zmniejszono produkcję o 15 proc. względem poprzedniego roku.

Do redukcji dochodzi w czasie, gdy europejskie firmy starają się odwrócić tendencję spadkową trwającą od 6 lat, wynikającą z tego, że konsumenci zwłaszcza w krajach wprowadzających oszczędności odraczają zakupy samochodów.

Biznes
Firmy chcą inwestować w nowe technologie
Biznes
Jest nowa szefowa Polskiej Agencji Kosmicznej
Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy