Reklama
Rozwiń

Mniejszy popyt na hondy w Europie

Honda zapowiedziała dalsze zmniejszenie produkcji w W.Brytanii z powodu zbyt małego wzrostu sprzedaży w Europie, a ponadto nie spodziewa się poprawy w najbliższych latach

Publikacja: 25.03.2014 16:51

Mniejszy popyt na hondy w Europie

Foto: Bloomberg

Honda Motor Europe zamierza przejść z systemu pracy trzyzmianowego na dwie zmiany w zakładzie w Swindon, co spowoduje utratę 340 miejsc pracy, ok.10 proc. całej załogi. Decyzja ta oznacza, że japońska firma spodziewa się teraz wyprodukowania w głównym europejskim ośrodku w tym roku 120 tys. samochodów wobec 140 094 w 2013 r., kiedy zmniejszono produkcję o 15 proc. względem poprzedniego roku.

Do redukcji dochodzi w czasie, gdy europejskie firmy starają się odwrócić tendencję spadkową trwającą od 6 lat, wynikającą z tego, że konsumenci zwłaszcza w krajach wprowadzających oszczędności odraczają zakupy samochodów.

Wiceprezes Honda Motor Europe, Ian Howells stwierdził, że jego firma nie zauważyła w ubiegłym roku zakładanego wzrostu sprzedaży. - Ponieważ nie przewidujemy poprawy w najbliższych latach, to musimy ograniczyć odpowiednio działalność przemysłową - oświadczył.

Honda jest jednak pewna długofalowej przyszłości Swindon po restrukturyzacji z ubiegłego roku, gdy zmniejszono zatrudnienie o 800 ludzi. Honda produkuje tam od 1992 r. modele Civic, Civic Tourer, CR-V i Jazz na rynek brytyjski i dla kontynentalnej Europy. Zakład może wypuszczać 250 tys. pojazdów rocznie.

W styczniu sprzedaż nowych samochodów w  Europie wzrosła o 5,2 proc.  dzięki ożywieniu popytu we Włoszech, Portugalii  i Grecji, a w lutym nastąpiła poprawa,  szósty kolejny miesiąc, o 8 proc., tym razem dzięki Hiszpanii, Włochom. Niemcom i W.Brytanii. Rok 2013 był rekordowy na Wyspach od 2007 r. - sprzedaż wzrosła o 10,8 proc. do 2,26 mln sztuk.

 

Zobacz najnowszą Hondę Civic Tourer

Honda Motor Europe zamierza przejść z systemu pracy trzyzmianowego na dwie zmiany w zakładzie w Swindon, co spowoduje utratę 340 miejsc pracy, ok.10 proc. całej załogi. Decyzja ta oznacza, że japońska firma spodziewa się teraz wyprodukowania w głównym europejskim ośrodku w tym roku 120 tys. samochodów wobec 140 094 w 2013 r., kiedy zmniejszono produkcję o 15 proc. względem poprzedniego roku.

Do redukcji dochodzi w czasie, gdy europejskie firmy starają się odwrócić tendencję spadkową trwającą od 6 lat, wynikającą z tego, że konsumenci zwłaszcza w krajach wprowadzających oszczędności odraczają zakupy samochodów.

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina