Wadliwa stacyjka w 2,6 mln aut General Motors

General Motors rozszerzył akcję przywoławczą o dalsze 971 tys. samochodów do 2,6 mln z powodu wadliwej stacyjki takie w nowszych modelach.

Publikacja: 31.03.2014 09:54

Stacyjkę trzeba będzie wymienić także w autach Chevrolet Cobalt, Chevrolet HHR, Saturn Ion, Saturn Sky, Pontiac G5 i Pontiac Solstice z lat modelowych 2003-11.

Pierwszą akcję koncern ogłosił w lutym, dotyczyła stacyjek wyprodukowanych przez Delphi Automotive. Koncern przeprojektował stacyjkę dla pojazdów po roku modelowym 2007, ale nie zmienił numeru tej części, więc obawia się, że w niektórych nowszych modelach zamontowano stacyjki starszego typu. Stacyjki dostępne w sklepach z częściami mogą być bez wad, ale praktycznie jest niemożliwe ustalenie, które są starszego typu bez rozebrania ich czy sprawdzenia historii ich produkcji.

Jeszcze przed rozszerzeniem akcji naprawczej postępowania wyjaśniające podjęto w Kongresie, urzędzie nadzoru transportu, resorcie sprawiedliwości i w samym GM. Wszyscy zastanawiają się, dlaczego koncernowi zabrało tyle czasu zajęcie się problemem stwierdzonym po raz pierwszy w 2001 r.

Prezes GM Mary Barra oświadczyła, że „nie będziemy ryzykować bezpieczeństwa" i stacyjki zostaną wymienione we wszystkich 2,6 mln pojazdów. W tym tygodniu ma zeznawać w Kongresie, dlaczego GM potrzebował ponad 10 lat na decyzję o akcji naprawczej.

Nowe 971 tys. aut

Akcją objęto dalsze 971 tys. samochodów na świecie, w tym 834 tys. w Stanach. Koncern wycofuje także z rynku wszystkie stacyjki wysłane do handlu. Ok 95 tys. skierowano do stacji serwisowych i hurtowników, z tej liczby zostało na półkach ok. 5 tys.

General Motors zapewnił, że nie stwierdzono przypadków śmierci czy obrażeń związanych z wadliwymi stacyjkami w nowszych modelach, w starszych, z lat 2003-7, skierowanych do wymiany w 2 akcjach w lutym, życie straciło 12 osób. Nowa stacyjka zamówiona u Delphi będzie oznakowana nowym numerem, który zlikwiduje ewentualną pomyłkę, jakiej części należy użyć do wymiany.

Właściciele samochodów zostaną powiadomieni majlami w tygodniu od 21 kwietnia i mogą zgłaszać się do bezpłatnej wymiany stacyjek do stacji serwisowych w miarę dostępności tych części. Wymiana potrwa zapewne kilak miesięcy z powodu dużej liczby pojazdów. GM uruchomił witrynę www.gmignitionupdate.com, z informacjami dla posiadaczy samochodów.

Stacyjkę trzeba będzie wymienić także w autach Chevrolet Cobalt, Chevrolet HHR, Saturn Ion, Saturn Sky, Pontiac G5 i Pontiac Solstice z lat modelowych 2003-11.

Pierwszą akcję koncern ogłosił w lutym, dotyczyła stacyjek wyprodukowanych przez Delphi Automotive. Koncern przeprojektował stacyjkę dla pojazdów po roku modelowym 2007, ale nie zmienił numeru tej części, więc obawia się, że w niektórych nowszych modelach zamontowano stacyjki starszego typu. Stacyjki dostępne w sklepach z częściami mogą być bez wad, ale praktycznie jest niemożliwe ustalenie, które są starszego typu bez rozebrania ich czy sprawdzenia historii ich produkcji.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca