Chińczycy przesiadają się na polskie rowery

Na rynku rowerowym w Chinach powodzeniem mogą zaistnieć również firmy z Europy, o ile oferują produkty odpowiednio wysokiej jakości.

Publikacja: 24.04.2014 11:08

Chińczycy przesiadają się na polskie rowery

Foto: Flickr

Chiny często postrzegane są przez Europejczyków jako wielka fabryka, produkująca sprzęt na potrzeby klientów z całego świata. Ale państwo Środka to jednocześnie gigantyczny, chłonny rynek zbytu, na którym z powodzeniem mogą zaistnieć również firmy z Europy – o ile oferują produkty odpowiednio wysokiej jakości (Chińczycy to wymagający klienci). Z szansy tej korzysta polski producent rowerów - Arkus & Romet Group.

Oferta firmy z Dębicy była właśnie prezentowana na największej imprezie targowej branży rowerowej w Chinach – i jednej z trzech największych na świecie - targach China Cycle 2014 w Szanghaju (odbyły się one w połowie kwietnia). Najnowszą kolekcję Arkus & Romet Group można było obejrzeć na stoisku chińskiego kontrahenta, który sprzedaje już na lokalnym rynku rowery z logo dębickiej firmy. I zamierza sprzedawać ich coraz więcej – rosnące zainteresowanie produktami z polskim logo sygnalizują kolejni dystrybutorzy i klienci z Chin, a także z Indii.

Chińczycy wybierają jakość

- Rocznie produkujemy ok. 400 tys. rowerów, z czego ok. 40 proc. przeznaczone jest na eksport – głównie do krajów europejskich. Cały czas szukamy jednak nowych, obiecujących rynków zbytu i Chiny zdecydowanie wydają się świetnym wyborem. Społeczeństwo chińskie bogaci się, klienci zaczynają doceniać jakość oraz innowacyjne rozwiązania – produkty z Europy są w tym kraju postrzegane jako prestiżowe i chętnie sięgają po nie osoby zamożniejsze. Dowodem jest choćby fakt, iż w ostatnich latach szybko rośnie tam sprzedaż najdroższych rowerów segmentu Premium – wyjaśnia Wiesław Grzyb, Prezes firmy Arkus & Romet Group.

- Mamy tu do czynienia z wyraźną zmianą paradygmatu: firmy z szeroko rozumianego Zachodu od lat postrzegały Chińczyków jako podwykonawców – teraz widzimy, że mogą oni również być naszymi klientami... i to klientami bardzo wymagającymi, którym należy dostarczyć produkt wysokiej jakości. Z rynkami wschodnimi – nie tylko chińskim, ale również indyjskim – wiążemy ogromne nadzieje – podsumowuje Wiesław Grzyb.

Firma Arkus & Romet Group jest obecnie liderem w sprzedaży jednośladów w Polsce – wedle danych Polskiego Związku Przemysłu Motorowego należy do niej ok. 40 proc. rynku. Kultowa, polska marka rowerów „Romet" obecna jest na polskim rynku od 1948 r. – od 1998 r. należy do firmy Arkus & Romet Group. Produkty firmy można kupić nie tylko nad Wisłą, ale również m.in. w Niemczech, Austrii, Czechach, na Litwie, Łotwie, w Słowenii, Chorwacji, Węgrzech, Danii, Belgii, Anglii, teraz także w Chinach.

Chiny często postrzegane są przez Europejczyków jako wielka fabryka, produkująca sprzęt na potrzeby klientów z całego świata. Ale państwo Środka to jednocześnie gigantyczny, chłonny rynek zbytu, na którym z powodzeniem mogą zaistnieć również firmy z Europy – o ile oferują produkty odpowiednio wysokiej jakości (Chińczycy to wymagający klienci). Z szansy tej korzysta polski producent rowerów - Arkus & Romet Group.

Oferta firmy z Dębicy była właśnie prezentowana na największej imprezie targowej branży rowerowej w Chinach – i jednej z trzech największych na świecie - targach China Cycle 2014 w Szanghaju (odbyły się one w połowie kwietnia). Najnowszą kolekcję Arkus & Romet Group można było obejrzeć na stoisku chińskiego kontrahenta, który sprzedaje już na lokalnym rynku rowery z logo dębickiej firmy. I zamierza sprzedawać ich coraz więcej – rosnące zainteresowanie produktami z polskim logo sygnalizują kolejni dystrybutorzy i klienci z Chin, a także z Indii.

Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie