Na rynku pojawił się bowiem nowy rodzaj asfaltu, który postanowiono wykorzystać pod Warszawą. Wypadło na ekspresówkę S8, gdzie położono nowy, eksperymentalny rodzaj asfaltu. Ma być odporny zarówno na wysokie, jak i niskie temperatury i nie będzie odkształcał się pod dużym obciążeniem. Na razie testowy odcinek fragmentu trasy Opacz – Janki Małe – Paszków ma tylko 150 metrów. Przez najbliższe 2-3 tygodnie zarówno specjaliści z laboratoriów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jak i wykonawca będą badali tę część budowy. Jeśli przejdzie pomyślnie testy, drogowcy położą nowy asfalt na całym fragmencie trasy. Wykonawca – firma Strabag - zagwarantował rekordowy 18-letni okres gwarancji dla podbudowy nawierzchni.
Próbny odcinek pozwoli m.in. na ustawienie specjalistycznego sprzętu, aby możliwe było jak najbardziej precyzyjne układanie masy asfaltowej. Do tej pory ułożono ok. 300 ton specjalnej mieszanki mineralno-asfaltowej do tzw. warstwy antyzmęczeniowej. To pierwszy odcinek drogi w Europie wykonany tą technologią. Na całej długości budowanej trasy przewiduje się natomiast wykorzystanie 82.000 ton tego materiału.
Fragment drogi, na której Strabag testuje nawierzchnię długowieczną ma długość około 14 km. Składają się na niego: droga ekspresowa S8 na odcinku Opacz – Janki Małe – Paszków o długości 11,5 km, oraz droga krajowa nr 7 od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 – o długości 2,4 km. Cała inwestycja ma być zakończona na przełomie 2015 i 2016 roku.