Przyspieszy budowa obwodnicy Janek

Już tylko nieco ponad rok został do zakończenia udręki stojących w korkach kierowców na wjeździe do Warszawy od strony Katowic i Krakowa.

Publikacja: 28.09.2014 13:04

Przyspieszy budowa obwodnicy Janek

Foto: Fotorzepa, Pasterski Radek PR Pasterski Radek

Decyzję zezwalającą na budowę łącznika drogi krajowej nr 7 do drogi ekspresowej S8, podpisał wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności.

Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) dotyczy 2,4-kilometrowego odcinka pomiędzy skrzyżowaniem krajowej „siódemki" i drogi wojewódzkiej nr 721 w Magdalence, a planowanym węzłem Janki Małe. Projekt zakłada m.in.: budowę dwóch kładek dla pieszych, wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 7, kanalizacji deszczowej, nowych chodników, zjazdów i zatok autobusowych.

Droga ekspresowa S8 na odcinku Salomea – Wolica jest jedną z priorytetowych inwestycji  rządowego „Programu budowy dróg na lata 2011 – 2015". Zezwolenie na budowę wcześniejszego, przeszło 11-kilometrowego odcinka Paszków (z węzłem) - Opacz (bez węzła) - Łopuszańska (bez węzła) wojewoda podpisał jeszcze zimą ub. roku. W ramach inwestycji powstają m.in.: 3 węzły („Sokołowska, „Janki Małe", „Paszków"), ponadto 3 kładki dla pieszych, 4 mosty i 12 wiaduktów. Nowa trasa ominie miejscowość Janki i węzłem Janki Małe połączy drogi krajowe nr 7 i 8, w związku z czym skróci się czas wyjazdu z Warszawy w kierunku Katowic i Kraków.

Budowa tej kluczowej trasy wylotowej z Warszawy na południe długości 13 kilometrów ma się zakończyć w grudniu przyszłego roku. Będzie łączyć Aleje Jerozolimskie w pobliżu skrzyżowania z ulicą Łopuszańską oraz Południową Obwodnicę Warszawy z ekspresówkami biegnącymi na Kraków i Katowice. Nie będzie już trzeba jechać przez Janki i Raszyn. Obwodnica Ominie za to łukiem zakorkowane dziś Raszyn i Janki. Trasa będzie miała dwie odnogi. Ta w kierunku Katowic skończy się bezkolizyjnym węzłem Paszków (przy centrum handlowym Maximus, niedaleko Nadarzyna). Odnoga w stronę Krakowa dotrze do Magdalenki.

Wkrótce zaczną się prace przy wylotówce na drugim końcu Warszawy – obwodnicy Marek. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała już wykonawców inwestycji. Nowa trasa zostanie zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy. Zostanie podzielona na dwie części: odcinek od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) wybuduje konsorcjum firm: Salini Polska, Impergilo, Todini Costruzioni Generali i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex. Zaoferowały one realizację przedsięwzięcia za 331, 6 mln zł. Z kolei odcinek od Kobyłki do Radzymina zrealizuje konsorcjum firm Astaldi i  PBDIM Mińsk Mazowiecki za 405,9 mln zł.

Zawarcie umów z wybranymi wykonawcami zaplanowane zostało do końca tego roku.

Decyzję zezwalającą na budowę łącznika drogi krajowej nr 7 do drogi ekspresowej S8, podpisał wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności.

Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) dotyczy 2,4-kilometrowego odcinka pomiędzy skrzyżowaniem krajowej „siódemki" i drogi wojewódzkiej nr 721 w Magdalence, a planowanym węzłem Janki Małe. Projekt zakłada m.in.: budowę dwóch kładek dla pieszych, wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 7, kanalizacji deszczowej, nowych chodników, zjazdów i zatok autobusowych.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne