Decyzję zezwalającą na budowę łącznika drogi krajowej nr 7 do drogi ekspresowej S8, podpisał wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski. Ma ona rygor natychmiastowej wykonalności.
Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID) dotyczy 2,4-kilometrowego odcinka pomiędzy skrzyżowaniem krajowej „siódemki" i drogi wojewódzkiej nr 721 w Magdalence, a planowanym węzłem Janki Małe. Projekt zakłada m.in.: budowę dwóch kładek dla pieszych, wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 7, kanalizacji deszczowej, nowych chodników, zjazdów i zatok autobusowych.
Droga ekspresowa S8 na odcinku Salomea – Wolica jest jedną z priorytetowych inwestycji rządowego „Programu budowy dróg na lata 2011 – 2015". Zezwolenie na budowę wcześniejszego, przeszło 11-kilometrowego odcinka Paszków (z węzłem) - Opacz (bez węzła) - Łopuszańska (bez węzła) wojewoda podpisał jeszcze zimą ub. roku. W ramach inwestycji powstają m.in.: 3 węzły („Sokołowska, „Janki Małe", „Paszków"), ponadto 3 kładki dla pieszych, 4 mosty i 12 wiaduktów. Nowa trasa ominie miejscowość Janki i węzłem Janki Małe połączy drogi krajowe nr 7 i 8, w związku z czym skróci się czas wyjazdu z Warszawy w kierunku Katowic i Kraków.
Budowa tej kluczowej trasy wylotowej z Warszawy na południe długości 13 kilometrów ma się zakończyć w grudniu przyszłego roku. Będzie łączyć Aleje Jerozolimskie w pobliżu skrzyżowania z ulicą Łopuszańską oraz Południową Obwodnicę Warszawy z ekspresówkami biegnącymi na Kraków i Katowice. Nie będzie już trzeba jechać przez Janki i Raszyn. Obwodnica Ominie za to łukiem zakorkowane dziś Raszyn i Janki. Trasa będzie miała dwie odnogi. Ta w kierunku Katowic skończy się bezkolizyjnym węzłem Paszków (przy centrum handlowym Maximus, niedaleko Nadarzyna). Odnoga w stronę Krakowa dotrze do Magdalenki.
Wkrótce zaczną się prace przy wylotówce na drugim końcu Warszawy – obwodnicy Marek. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała już wykonawców inwestycji. Nowa trasa zostanie zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy. Zostanie podzielona na dwie części: odcinek od węzła Marki do węzła Kobyłka (z węzłem) wybuduje konsorcjum firm: Salini Polska, Impergilo, Todini Costruzioni Generali i Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex. Zaoferowały one realizację przedsięwzięcia za 331, 6 mln zł. Z kolei odcinek od Kobyłki do Radzymina zrealizuje konsorcjum firm Astaldi i PBDIM Mińsk Mazowiecki za 405,9 mln zł.