Grupa z Wolfsburga jest właścicielem spółki VW Leasing GmbH, ale coraz bardziej korzysta z własnego działu usług finansowych, co nie uzasadnia posiadania udziałów w firmie prowadzącej działalność dla stron trzecich. Sprzedaż całego LeasePlan mogłaby dać nawet 3 mld euro, a do transakcji mogłoby dojść jeszcze w marcu.
Szef pionu finansowego VW, Hans Dieter Pötsch odmówił skomentowania możliwości sprzedania udziału w LeasePlan, wcześniej jego rzeczniczka powiedziała, że trwają rozmowy o jego przejęciu.
Do ujawnienia rozmów doszło w czasie, gdy VW chce dojść w głównej marce do oszczędności 5 mld euro rocznie do 2017 r., aby zbliżyć się rentownością do rywali,. np. do Toyoty.
- Cała grupa stała się bardzo złożona, ale reorganizacja marki VW świadczy o tym, że jej szefowie zaczynają zdawać sobie z tego sprawę — stwierdził pewien londyński analityk anonimowo, bo nie jest uprawniony do wypowiadania się na temat LeasePlanu — Są już całkiem dobrzy we wspieraniu sprzedaży własnego działu leasingowego, więc czemu mieliby finansować samochody innym? — dodał.
Głównym kandydatem do zawarcia umowy kupna tego udziału jest konsorcjum złożone z Abu Dhabi Investment Authority, Korporacji Inwestycyjnej Rządu Singapuru (GIC) i firmy private equity TDR Capital. Rozmowy dotyczą sprzedaży całej filii, ale wszelka sprzedaż musi być zatwierdzona przez bank centralny Holandii i urząd nadzoru finansowego tego kraju, bo LeasePlan funkcjonuje na podstawie holenderskiej licencji bankowej.