SUV-y BMW idą jak woda

Rekordowa sprzedaż aut sportowo-użytkowych pozwoliła BMW pobić prognozy kwartału mimo wolniejszego tempa wzrostu sprzedaży w Chinach

Publikacja: 06.05.2015 15:50

SUV-y BMW idą jak woda

Foto: Bloomberg

Zysk operacyjny EBIT w styczniu-marcu wyniósł 2,52 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się 2,19 mld, marża 9,5 proc. była lepsza od uzyskanej przez Mercedesa-Benza i w górnej części widełek 8-10 proc. dzięki rekordowej sprzedaży SUV zapewniających większy zysk. Marża  konkurenta z Daimlera wyniosła 9,2 proc., a Audi zmalała do 9,7 z 10,1 proc.

Sprzedaż  aut marki BMW  zwiększyła się o 5,4 proc. do 451 576 sztuk dzięki powodzeniu w Europie, Ameryce Płn. i w Chinach, dostawy SUV X5 skoczyły o 30 proc. Premiery nowych aut serii 7, serii 5 i serii 3 po liftingu powinny zwiększyć jeszcze bardziej dynamikę sprzedaży.

Grupa z  Monachium powtórzyła, że spodziewa się w całym roku rekordowej sprzedaży i zysku brutto dzięki premierze 15 całkowicie nowych albo zmienionych modeli Rolls-Royce, Mini i BMW. Obroty powinny także zwiększyć się znacząco wraz z wolumenem  sprzedaży i korzystnymi kursami walutowymi.

Szef pionu finansowego Friedrich Eichiner spodziewa się ponadto kilkuset milionów euro z kontraktów na instrumenty pochodne wykorzystanych do ubezpieczenia firmy od wahań kursów walutowych i cen surowców.

BMW podała o zwiększeniu do 5,-5,5 proc. wielkości obrotów pod koniec roku nakładów na prace badawczo-rozwojowe, po zmniejszeniu ich do 4,4 proc. w  I kwartale z 5,4 proc. rok wcześniej.

Zastrzegła, że sytuacja w niektórych regionach będzie nadal trudna. "Np. na rosyjskim rynku samochodowym utrzyma się zapewne, a trwający proces normalizacji rynku w Chinach spowoduje mniej dynamiczny wzrost" - stwierdziła firma.

Zysk operacyjny EBIT w styczniu-marcu wyniósł 2,52 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się 2,19 mld, marża 9,5 proc. była lepsza od uzyskanej przez Mercedesa-Benza i w górnej części widełek 8-10 proc. dzięki rekordowej sprzedaży SUV zapewniających większy zysk. Marża  konkurenta z Daimlera wyniosła 9,2 proc., a Audi zmalała do 9,7 z 10,1 proc.

Sprzedaż  aut marki BMW  zwiększyła się o 5,4 proc. do 451 576 sztuk dzięki powodzeniu w Europie, Ameryce Płn. i w Chinach, dostawy SUV X5 skoczyły o 30 proc. Premiery nowych aut serii 7, serii 5 i serii 3 po liftingu powinny zwiększyć jeszcze bardziej dynamikę sprzedaży.

Biznes
PGZ otwiera biuro w Brukseli i chce więcej eksportować
Biznes
Czy zachodni biznes wróci do Rosji? Wyniki badania są jednoznaczne
Biznes
Czy Europa wyśle wojsko na Ukrainę?
Biznes
Polskie małe i średnie firmy liczą na wsparcie banków
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Branża chemiczna w trudnej sytuacji
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń