SUV-y BMW idą jak woda

Rekordowa sprzedaż aut sportowo-użytkowych pozwoliła BMW pobić prognozy kwartału mimo wolniejszego tempa wzrostu sprzedaży w Chinach

Publikacja: 06.05.2015 15:50

SUV-y BMW idą jak woda

Foto: Bloomberg

Zysk operacyjny EBIT w styczniu-marcu wyniósł 2,52 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się 2,19 mld, marża 9,5 proc. była lepsza od uzyskanej przez Mercedesa-Benza i w górnej części widełek 8-10 proc. dzięki rekordowej sprzedaży SUV zapewniających większy zysk. Marża  konkurenta z Daimlera wyniosła 9,2 proc., a Audi zmalała do 9,7 z 10,1 proc.

Sprzedaż  aut marki BMW  zwiększyła się o 5,4 proc. do 451 576 sztuk dzięki powodzeniu w Europie, Ameryce Płn. i w Chinach, dostawy SUV X5 skoczyły o 30 proc. Premiery nowych aut serii 7, serii 5 i serii 3 po liftingu powinny zwiększyć jeszcze bardziej dynamikę sprzedaży.

Grupa z  Monachium powtórzyła, że spodziewa się w całym roku rekordowej sprzedaży i zysku brutto dzięki premierze 15 całkowicie nowych albo zmienionych modeli Rolls-Royce, Mini i BMW. Obroty powinny także zwiększyć się znacząco wraz z wolumenem  sprzedaży i korzystnymi kursami walutowymi.

Szef pionu finansowego Friedrich Eichiner spodziewa się ponadto kilkuset milionów euro z kontraktów na instrumenty pochodne wykorzystanych do ubezpieczenia firmy od wahań kursów walutowych i cen surowców.

BMW podała o zwiększeniu do 5,-5,5 proc. wielkości obrotów pod koniec roku nakładów na prace badawczo-rozwojowe, po zmniejszeniu ich do 4,4 proc. w  I kwartale z 5,4 proc. rok wcześniej.

Zastrzegła, że sytuacja w niektórych regionach będzie nadal trudna. "Np. na rosyjskim rynku samochodowym utrzyma się zapewne, a trwający proces normalizacji rynku w Chinach spowoduje mniej dynamiczny wzrost" - stwierdziła firma.

Zysk operacyjny EBIT w styczniu-marcu wyniósł 2,52 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się 2,19 mld, marża 9,5 proc. była lepsza od uzyskanej przez Mercedesa-Benza i w górnej części widełek 8-10 proc. dzięki rekordowej sprzedaży SUV zapewniających większy zysk. Marża  konkurenta z Daimlera wyniosła 9,2 proc., a Audi zmalała do 9,7 z 10,1 proc.

Sprzedaż  aut marki BMW  zwiększyła się o 5,4 proc. do 451 576 sztuk dzięki powodzeniu w Europie, Ameryce Płn. i w Chinach, dostawy SUV X5 skoczyły o 30 proc. Premiery nowych aut serii 7, serii 5 i serii 3 po liftingu powinny zwiększyć jeszcze bardziej dynamikę sprzedaży.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne