Zysk operacyjny EBIT w styczniu-marcu wyniósł 2,52 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się 2,19 mld, marża 9,5 proc. była lepsza od uzyskanej przez Mercedesa-Benza i w górnej części widełek 8-10 proc. dzięki rekordowej sprzedaży SUV zapewniających większy zysk. Marża konkurenta z Daimlera wyniosła 9,2 proc., a Audi zmalała do 9,7 z 10,1 proc.
Sprzedaż aut marki BMW zwiększyła się o 5,4 proc. do 451 576 sztuk dzięki powodzeniu w Europie, Ameryce Płn. i w Chinach, dostawy SUV X5 skoczyły o 30 proc. Premiery nowych aut serii 7, serii 5 i serii 3 po liftingu powinny zwiększyć jeszcze bardziej dynamikę sprzedaży.
Grupa z Monachium powtórzyła, że spodziewa się w całym roku rekordowej sprzedaży i zysku brutto dzięki premierze 15 całkowicie nowych albo zmienionych modeli Rolls-Royce, Mini i BMW. Obroty powinny także zwiększyć się znacząco wraz z wolumenem sprzedaży i korzystnymi kursami walutowymi.
Szef pionu finansowego Friedrich Eichiner spodziewa się ponadto kilkuset milionów euro z kontraktów na instrumenty pochodne wykorzystanych do ubezpieczenia firmy od wahań kursów walutowych i cen surowców.
BMW podała o zwiększeniu do 5,-5,5 proc. wielkości obrotów pod koniec roku nakładów na prace badawczo-rozwojowe, po zmniejszeniu ich do 4,4 proc. w I kwartale z 5,4 proc. rok wcześniej.