Reklama

SUV-y BMW idą jak woda

Rekordowa sprzedaż aut sportowo-użytkowych pozwoliła BMW pobić prognozy kwartału mimo wolniejszego tempa wzrostu sprzedaży w Chinach

Publikacja: 06.05.2015 15:50

SUV-y BMW idą jak woda

Foto: Bloomberg

Zysk operacyjny EBIT w styczniu-marcu wyniósł 2,52 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się 2,19 mld, marża 9,5 proc. była lepsza od uzyskanej przez Mercedesa-Benza i w górnej części widełek 8-10 proc. dzięki rekordowej sprzedaży SUV zapewniających większy zysk. Marża  konkurenta z Daimlera wyniosła 9,2 proc., a Audi zmalała do 9,7 z 10,1 proc.

Sprzedaż  aut marki BMW  zwiększyła się o 5,4 proc. do 451 576 sztuk dzięki powodzeniu w Europie, Ameryce Płn. i w Chinach, dostawy SUV X5 skoczyły o 30 proc. Premiery nowych aut serii 7, serii 5 i serii 3 po liftingu powinny zwiększyć jeszcze bardziej dynamikę sprzedaży.

Grupa z  Monachium powtórzyła, że spodziewa się w całym roku rekordowej sprzedaży i zysku brutto dzięki premierze 15 całkowicie nowych albo zmienionych modeli Rolls-Royce, Mini i BMW. Obroty powinny także zwiększyć się znacząco wraz z wolumenem  sprzedaży i korzystnymi kursami walutowymi.

Szef pionu finansowego Friedrich Eichiner spodziewa się ponadto kilkuset milionów euro z kontraktów na instrumenty pochodne wykorzystanych do ubezpieczenia firmy od wahań kursów walutowych i cen surowców.

BMW podała o zwiększeniu do 5,-5,5 proc. wielkości obrotów pod koniec roku nakładów na prace badawczo-rozwojowe, po zmniejszeniu ich do 4,4 proc. w  I kwartale z 5,4 proc. rok wcześniej.

Reklama
Reklama

Zastrzegła, że sytuacja w niektórych regionach będzie nadal trudna. "Np. na rosyjskim rynku samochodowym utrzyma się zapewne, a trwający proces normalizacji rynku w Chinach spowoduje mniej dynamiczny wzrost" - stwierdziła firma.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama