Chodzi tutaj o ogromne kwoty. Branża motoryzacyjna wydała w roku ubiegłym na badania i rozwój 122 mld dolarów.
—Do roku 2018 na rynku dojdzie do wielkiej fuzji - uważa prezes Fiata Chryslera (FCA), Sergio Marchionne. Według Ernst&Young dzisiaj 70 proc. zarządzających koncernami motoryzacyjnymi uważa, że do takiego przejęcia dojdzie znacznie szybciej, bo już w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Udane i nieudane fuzje i przejęcia już były. Daimler przejął Chryslera, potem się go pozbył. General Motors kupił udziały w Fiacie i ich się pozbył dopłacając 2 mld dolarów. Ford połączył się z Mazdą, by także się rozstać. Jak na razie w pełni udane są „małżeństwa" Renaulta z Nissanem oraz Fiata i Chryslera.
Jednakże Sergio Marchionne, szef Fiat Chrysler Automobiles uważa, że takich związków powinno być więcej. Nie udało mu się podejście do GM. Prasa informowała o tym, że wysłał do prezes amerykańskiego koncernu, Mary Barra maila z propozycją spotkania w tej sprawie. Przewodniczący rady nadzorczej GM, Dan Ammann potwierdził, że taki mail dotarł do zarządu, a odpowiedź na propozycję spotkania w tej sprawie była negatywna. Z kolei Sergio Marchionne twierdzi, że wysyła tyle maili,że już nie pamięta kiedy i do kogo pisał. Pytany czy rzeczywiście napisał do Mary Barra w sprawie fuzji, zapewnia, że komunikując się w takich sprawach maili raczej się nie wysyła, tylko załatwia się problem osobiście.
Fiat ,już po rozstaniu z GM , chciał kupić Opla - w 2009 roku, ale GM mimo że w poważnych kłopotach, wtedy zrezygnował z tej transakcji.