Julita Karaś-Gasparska: Sztuczna inteligencja nas otacza

W związku z przyjęciem AI Act firmy powinny zacząć już teraz intensywnie przygotowywać się do nowych regulacji.

Publikacja: 04.06.2024 04:30

Julita Karaś-Gasparska: Sztuczna inteligencja nas otacza

Foto: Adobe Stock

Sztuczna inteligencja oraz jej wpływ na różne obszary naszego życia to jeden z najgorętszych tematów ostatnich miesięcy, który jest szeroko omawiany w sferze naukowej, publicystycznej i politycznej. Codziennie docierają do nas informacje na temat jej zastosowań, jak choćby ostatnio o tym, że wygenerowana przez sztuczną inteligencję wersja głosu znanej aktorki pojawiła się bez jej zgody w reklamie internetowej.

Narzędzia AI są już wykorzystywane przez prawie połowę polskich przedsiębiorstw, a duża część pozostałych rodzimych firm deklaruje, że planuje wdrożenia w tym zakresie. Nic dziwnego, bo korzystanie z AI w biznesie może dać firmie przewagę na rynku, gdyż m.in. pozwala na gromadzenie i zdecydowanie szybszą niż wykonywana przez człowieka analizę ogromnej ilości danych oraz optymalizację procesów.

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?