AI do celów komercyjnych nie powinna naruszać cudzych praw

Obowiązujące w Unii Europejskiej prawo oraz orzecznictwo dokładnie nie precyzują, jakie ograniczenia wynikają z wykorzystania sztucznej inteligencji, w tym jakie są skutki bezprawnych działań.

Publikacja: 26.03.2024 04:30

AI do celów komercyjnych nie powinna naruszać cudzych praw

Foto: Adobe Stock

Sztuczna inteligencja (AI) to narzędzie stwarzające nieograniczone możliwości w tworzenia różnego rodzaju materiałów oraz stanowiące kreatywny kontent kampanii marketingowych. Już w zeszłym roku pojawiły się na rynku kampanie reklamowe wykorzystujące AI, w tym marki HalfPrice, sieci off-price należącej do Grupy CCC, która zaprezentowała grafiki stworzone przez sztuczną inteligencję. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, jest to dopiero początek przygody z tego rodzaju kampanią i utwory stworzone z wykorzystaniem AI są jedynie dodatkiem do tradycyjnych narzędzi.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Sędzia Piebiak może stracić immunitet. Oskarża go były lider KOD
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Konsumenci
Frankowicze mają nowy sposób na banki. Donoszą do prokuratury
Podatki
Ryczałtowcy chcą dzielić biznes, by obniżyć składkę zdrowotną
Praca, Emerytury i renty
Będzie dodatkowa waloryzacja emerytur i rent. Rząd odsłania karty
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Nieruchomości
Mieszkania społeczne. Koniec wyodrębniania na własność