Reklama

Musk w tarapatach. Z platformy X uciekają najwięksi reklamodawcy

W zeszłym tygodniu Elon Musk zgodził się na publikację antysemickiego postu w serwisie X. W efekcie kilkudziesięciu reklamodawców przeniosło swoje kampanie marketingowe na konkurencyjne platformy społeczne. Dla X może to oznaczać ogromne kłopoty, spowodowane uszczupleniem przychodów z reklam.

Publikacja: 25.11.2023 12:32

Z platformy X uciekają najwięksi reklamodawcy

Z platformy X uciekają najwięksi reklamodawcy

Foto: Bloomberg

Platforma internetowa X może do końca roku stracić nawet 75 mln dolarów przychodów z reklam. „The New York Times” podał, że dziesiątki dużych firm tymczasowo zawiesiło swoje kampanie marketingowe na platformie X. Ponad 200 firm takich jak Airbnb, Amazon, Coca-Cola i Microsoft na razie zaprzestało wyświetlania reklam w X lub rozważa całkowite zaprzestanie reklamowania się na tej platformie po tym jak w zeszłym tygodniu Elon Musk zatwierdził antysemicki post na platformie. To skłoniło kilka dużych firm, w tym Walt Disney i Warner Bros. Discovery, do natychmiastowego wstrzymania reklam w serwisie zwanym wcześniej jako Twitterem. „The New York Times” pisze również, że X ogłosił w piątek, że planowane przychody z reklam w wysokości 11 mln dolarów są bardzo niepewne.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Biznes
Biotechnologiczne spółki z szansą na wzrosty
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Reklama
Reklama