Im więcej danych, tym (nie zawsze) lepiej

To, jakie dane o konsumencie możemy zebrać, zależy od celu, w jakim będziemy je przetwarzać.

Publikacja: 07.11.2023 01:00

Im więcej danych, tym (nie zawsze) lepiej

Foto: Adobe Stock

Z perspektywy biznesu zazwyczaj im więcej zebranych danych osobowych, tym lepiej – na zasadzie, że a nóż się kiedyś przydadzą. Im więcej danych o kliencie, tym lepiej możemy go sprofilować; im więcej danych o kandydacie do pracy, tym lepiej, bo rekrutacja będzie bardziej efektywna; im więcej danych w programie lojalnościowym, tym lepiej, bo zbudujemy dokładniejszy profil uczestnika – i tak dalej. Myliłby się jednak ten, kto by na takie praktyki bezrefleksyjnie zezwalał – prawo ochrony danych osobowych widzi problem zakresu danych osobowych nieco inaczej.

Pozostało 91% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawnicy
Gdzie uczą najlepszych prawników w Polsce? Ranking wydziałów prawa 2024
Podatki
Fiskus nie przejął się wyrokiem NSA. Sam przelew nie wystarczy
Sądy i trybunały
Sędzia Sądu Najwyższego skarży Polskę do ETPC. Chodzi o decyzję Andrzeja Dudy
Sądy i trybunały
Sąd Najwyższy: wybór „spośród sędziów" nie oznacza wyboru „przez sędziów"
Zawody prawnicze
Nieoczekiwana zmiana miejsc na podium rankingu kancelarii prawniczych
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży