Im więcej danych, tym (nie zawsze) lepiej

To, jakie dane o konsumencie możemy zebrać, zależy od celu, w jakim będziemy je przetwarzać.

Publikacja: 07.11.2023 01:00

Im więcej danych, tym (nie zawsze) lepiej

Foto: Adobe Stock

Z perspektywy biznesu zazwyczaj im więcej zebranych danych osobowych, tym lepiej – na zasadzie, że a nóż się kiedyś przydadzą. Im więcej danych o kliencie, tym lepiej możemy go sprofilować; im więcej danych o kandydacie do pracy, tym lepiej, bo rekrutacja będzie bardziej efektywna; im więcej danych w programie lojalnościowym, tym lepiej, bo zbudujemy dokładniejszy profil uczestnika – i tak dalej. Myliłby się jednak ten, kto by na takie praktyki bezrefleksyjnie zezwalał – prawo ochrony danych osobowych widzi problem zakresu danych osobowych nieco inaczej.

Pozostało 91% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?