Reklama

Poczta Polska ma monopol na nowoczesną usługę. Dobrze na niej zarobi

Korzystanie z e-doręczeń wkrótce będzie obowiązkowe, a państwowa spółka, która ma na nie monopol, podnosi ceny.

Aktualizacja: 05.10.2023 06:41 Publikacja: 05.10.2023 03:00

Korzystanie z e-doręczeń wkrótce będzie obowiązkowe. Poczta Polska ma na nie monopol

Korzystanie z e-doręczeń wkrótce będzie obowiązkowe. Poczta Polska ma na nie monopol

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Poczta Polska (PP) zaciera ręce – jako operator wyznaczony tylko ona będzie obsługiwać korespondencję mailową urzędów, samorządów czy kancelarii notarialnych. Od 10 grudnia br. e-doręczenia staną się bowiem obowiązkowe dla administracji publicznej i zawodów tzw. zaufania publicznego. A grupa podmiotów zobowiązanych do przejścia na korespondencję elektroniczną, w kolejnych latach będzie sukcesywnie poszerzana. To dla PP nowe źródło przychodów.

Z szacunków firmy Obserwatorium.biz, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wynika, że tylko w pierwszym roku obowiązywania e-doręczeń oszczędności z tytułu przejścia z papierowej korespondencji na elektroniczną wygenerują po stronie użytkowników ok. 2,3 mld zł.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama