Reklama
Rozwiń

Drogie paliwo dobija firmy kurierskie, zwłaszcza te mniejsze

Kondycję finansową aż 70 proc. firm można określić jako słabą. Jednak w efekcie trwającego boomu w handlu internetowym i tak ich liczba rośnie.

Publikacja: 01.08.2023 14:50

Drogie paliwo dobija firmy kurierskie, zwłaszcza te mniejsze

Foto: Adobe Stock

Z danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland wynika, że jedynie co piąta firma kurierska określa swoją kondycję jako dobrą lub silną. 7,4 proc. mówi zaś o bardzo złej sytuacji finansów przedsiębiorstwa.

- Powodem takiego stanu rzeczy jest silne rozdrobnienie branży, gdzie dominują firmy jednoosobowe i małe prywatne działalności oraz ogromna konkurencja na rynku. Do tego trzeba dodać, rosnące koszty własne, oraz przede wszystkim koszty paliwa - mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. - Trzeba zaznaczyć, że dobra sytuacja finansowa firmy rośnie wraz z ich wielkością. Krótko mówiąc, słabą kondycją wykazują się przeważnie te najmniejsze podmioty. W dobrej i bardzo dobrej kondycji są firmy duże i dobrze znane - dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI