Reklama

Drogie paliwo dobija firmy kurierskie, zwłaszcza te mniejsze

Kondycję finansową aż 70 proc. firm można określić jako słabą. Jednak w efekcie trwającego boomu w handlu internetowym i tak ich liczba rośnie.

Publikacja: 01.08.2023 14:50

Drogie paliwo dobija firmy kurierskie, zwłaszcza te mniejsze

Foto: Adobe Stock

Z danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland wynika, że jedynie co piąta firma kurierska określa swoją kondycję jako dobrą lub silną. 7,4 proc. mówi zaś o bardzo złej sytuacji finansów przedsiębiorstwa.

- Powodem takiego stanu rzeczy jest silne rozdrobnienie branży, gdzie dominują firmy jednoosobowe i małe prywatne działalności oraz ogromna konkurencja na rynku. Do tego trzeba dodać, rosnące koszty własne, oraz przede wszystkim koszty paliwa - mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. - Trzeba zaznaczyć, że dobra sytuacja finansowa firmy rośnie wraz z ich wielkością. Krótko mówiąc, słabą kondycją wykazują się przeważnie te najmniejsze podmioty. W dobrej i bardzo dobrej kondycji są firmy duże i dobrze znane - dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Zygmunt Solorz i Justyna Kulka odwołani z nadzoru ZE PAK. Starcie prawników
Biznes
Orlen złożył ofertę przejęcia projektu Polimery Police
Biznes
Spór o sukcesję w Polsacie. Gorący październik w grupie Zygmunta Solorza
Biznes
Hossa państwowych spółek. Zbrojeniówka uratuje JSW? UE i presja Zachodu na Chiny
Biznes
Były szef IKEA rywalizuje z Szymonem Hołownią o stanowisko w ONZ
Reklama
Reklama