Dyrektywa Omnibus - firmy są zdezorientowane

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiada, że na razie nie będzie nakładał na biznes kar, dając mu czas na dostosowanie się do nowych regulacji – mówi Piotr Gogol, counsel kierujący praktyką prawa antymonopolowego kancelarii prawnej EY Law.

Publikacja: 28.02.2023 11:50

Dyrektywa Omnibus - firmy są zdezorientowane

Foto: Adobe Stock

Jak wyglądają pierwsze tygodnie stosowania dyrektywy Omnibus? Czy są już jakieś sygnały?

Są. UOKiK wystosował już pierwsze wezwania do przedstawienia wyjaśnień wobec podmiotów, które zdaniem Urzędu nie wypełniają prawidłowo obowiązków wynikających z dyrektywy Omnibus. Dotyczy to na razie zasadniczo sposobu informowania o obniżkach cen. Przepisy mówią tylko, że trzeba poinformować o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, ale nie precyzują, w jaki sposób taka informacja powinna być przekazywana. Przedsiębiorcy wypełniają więc ten obowiązek w różny sposób. Wiele z nich wzbudziło zastrzeżenia Prezesa UOKiK, a pierwsze wnioski UOKiK dotyczące wdrożenia nowych przepisów zamieszczone zostały na stronie internetowej Urzędu.

Pozostało 90% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Rzecznik generalny TSUE o restrukturyzacji Getin Banku: ocenić musi polski sąd
Praca, Emerytury i renty
Rząd ma problem z emeryturami. Trybunał wymusił kosztowne zmiany
Prawo dla Ciebie
Miliony z Funduszu bez konkursów. Eksperci są pewni: Ziobro złamał konstytucję
Podatki
Skarbówka będzie łapać już tylko prawdziwych oszustów
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Sądy i trybunały
SN dopuszcza piętrowe wyłączenia sędziów
Płace
Ostatnia taka podwyżka pensji. W przyszłym roku czeka nas rewolucja