Dyrektywa Omnibus - firmy są zdezorientowane

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiada, że na razie nie będzie nakładał na biznes kar, dając mu czas na dostosowanie się do nowych regulacji – mówi Piotr Gogol, counsel kierujący praktyką prawa antymonopolowego kancelarii prawnej EY Law.

Publikacja: 28.02.2023 11:50

Dyrektywa Omnibus - firmy są zdezorientowane

Foto: Adobe Stock

Jak wyglądają pierwsze tygodnie stosowania dyrektywy Omnibus? Czy są już jakieś sygnały?

Są. UOKiK wystosował już pierwsze wezwania do przedstawienia wyjaśnień wobec podmiotów, które zdaniem Urzędu nie wypełniają prawidłowo obowiązków wynikających z dyrektywy Omnibus. Dotyczy to na razie zasadniczo sposobu informowania o obniżkach cen. Przepisy mówią tylko, że trzeba poinformować o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, ale nie precyzują, w jaki sposób taka informacja powinna być przekazywana. Przedsiębiorcy wypełniają więc ten obowiązek w różny sposób. Wiele z nich wzbudziło zastrzeżenia Prezesa UOKiK, a pierwsze wnioski UOKiK dotyczące wdrożenia nowych przepisów zamieszczone zostały na stronie internetowej Urzędu.

Pozostało 90% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?