Reklama
Rozwiń
Reklama

Niemal połowa obywateli ofiarą cyberataku. Gigantyczny wyciek danych w Australii

Australijski gigant telekomunikacyjny Optus mógł mieć zbyt swobodne podejście do chronienia danych klientów.

Publikacja: 29.09.2022 14:10

Niemal połowa obywateli ofiarą cyberataku. Gigantyczny wyciek danych w Australii

Foto: Bloomberg

Drugi co do wielkości telekom w Australii, należący do Singapore Telecommunications koncern Optus jest w środku afery związanej z gigantycznym wyciekiem danych jego klientów. Z Optusa miały wydostać się dane 10 milionów osób, czyli około 40 procent populacji Australii.

Firma podniosła alarm 22 września, informując opinię publiczną mniej więcej 24 godziny po wykryciu podejrzanej aktywności. Podano wtedy, że wyciekły dane takie, jak – nazwiska, daty urodzenia, numery paszportów i praw jazdy oraz adresy domowe, numery kontaktowe i adresy e-mail. Podkreślano, że nie wyciekły szczegóły płatności oraz hasła do kont. W przypadku co najmniej 2,8 mln osób wyciekły dane umożliwiające kradzież tożsamości. Telekom poinformował też wtedy, że poinformował odpowiednie dane, a włamanie miało zostać dokonane z zagranicy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama