Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 12:01 Publikacja: 29.09.2022 14:10
Foto: Bloomberg
Drugi co do wielkości telekom w Australii, należący do Singapore Telecommunications koncern Optus jest w środku afery związanej z gigantycznym wyciekiem danych jego klientów. Z Optusa miały wydostać się dane 10 milionów osób, czyli około 40 procent populacji Australii.
Firma podniosła alarm 22 września, informując opinię publiczną mniej więcej 24 godziny po wykryciu podejrzanej aktywności. Podano wtedy, że wyciekły dane takie, jak – nazwiska, daty urodzenia, numery paszportów i praw jazdy oraz adresy domowe, numery kontaktowe i adresy e-mail. Podkreślano, że nie wyciekły szczegóły płatności oraz hasła do kont. W przypadku co najmniej 2,8 mln osób wyciekły dane umożliwiające kradzież tożsamości. Telekom poinformował też wtedy, że poinformował odpowiednie dane, a włamanie miało zostać dokonane z zagranicy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
PFR Ventures przeznacza aż 240 mln zł na innowacje – pieniądze trafią do trzech nowych funduszy VC. Na rynek tra...
Urząd zawiadujący telekomunikacją, pocztą, a za chwilę również internetem, nie ma od dziś prezesa. Ministerstwo...
Raport BloombergNEF ujawnia, że banki wciąż więcej inwestują w paliwa kopalne niż w czystą energię. USA i Chiny...
Indeks Nasdaq Biotechnology od kwietnia urósł o jedną czwartą. Natomiast na GPW branża nadal jest w niełasce. Na...
Do około 13 mln gospodarstw domowych w Polsce ma trafić broszura informująca, jak zachować się w razie zagrożeń,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas