Reklama

Wchodzą w chmurę przez drogi prąd

Galopująca inflacja, rosnące ceny energii oraz kłopoty z podażą specjalistów IT sprawiają, że firmy coraz mniej przychylnie patrzą na własne serwerownie.

Publikacja: 31.05.2022 21:00

Wchodzą w chmurę przez drogi prąd

Foto: Bloomberg

Energia elektryczna stanowi coraz większą pozycję po stronie kosztów przedsiębiorstw w naszym kraju. W sytuacji, gdy ceny prądu wzrastają o 95 proc. i spodziewane są dalsze podwyżki, firmy zaczynają szukać alternatyw. A to może być woda na młyn dla cloud computingu. Eksperci zwracają bowiem uwagę, że utrzymanie własnych serwerowni, gdzie dostępność pracowników IT jest ograniczona, a zużycie energii gigantyczne, przestaje być opłacalne. Jak wskazuje OVHcloud, do zasilania tzw. szafy 10 serwerów potrzeba z reguły przyłącza elektrycznego 2,4 kW. Taka infrastruktura musi być zasilana przez całą dobę. Nic dziwnego, że w tej sytuacji to już nie oprogramowanie i pensje informatyków, ale właśnie energia wyrasta na główną składową kosztów działów IT. Tym bardziej że serwery należy chłodzić, a sama klimatyzacja może generować nawet połowę zapotrzebowania serwerowni na prąd. W tej sytuacji spodziewany jest silny trend przechodzenia firm do chmury. Z badania „Computerworld” wynika, że 67 proc. menedżerów IT uważa, iż chmura będzie głównym motorem cyfrowych zmian.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama