Emerging Market Champions. Amica eksportowym czempionem

Polskie spółki potrafią podbijać zagraniczne rynki nawet w niesprzyjającym otoczeniu. Przykładem jest Amica Wronki.

Aktualizacja: 29.09.2016 23:14 Publikacja: 29.09.2016 22:58

Emerging Market Champions. Amica eksportowym czempionem

Foto: Fotorzepa/Bartosz Jankowski

Za konsekwentne realizowanie strategii ekspansji zagranicznej, w tym przejęcia rozpoznawalnych na Zachodzie marek – tak kapituła konkursu Emerging Market Champions uzasadniła przyznanie tegorocznej nagrody czempiona Amice Wronki.

To już trzecia edycja konkursu organizowanego przez Fundację Kronenberga, działającą przy banku Citi Handlowy. Ma ona na celu promowanie polskich spółek, które z sukcesem rozwijają się na zagranicznych rynkach (w poprzednich latach nagrody trafiły do KGHM i Grupy Nowy Styl), ale też demonstrowanie, że Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla firm zagranicznych.

Temu drugiemu celowi służy osobne wyróżnienie dla firm z rynków wschodzących, które z sukcesem inwestują w Polsce. W tym roku przypadło ono spółce Cemex, jednemu z największych w Polsce producentów cementu i betonu, której główna siedziba znajduje się w Meksyku.

– To nagroda za stały rozwój działalności w Polsce, liczne inwestycje i tworzenie miejsc pracy. Ale szczególne wrażenie na kapitule zrobiła inwestycja ekologiczna w cementowni Chełm, która jest wzorem dla cementowni na całym świecie – uzasadniał wyróżnienie Cemeksu Sławomir Sikora, prezes Citi Handlowego.

Gali przyznania nagród Emerging Market Champions, która odbyła się przy okazji Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie, towarzyszyła debata na temat wyzwań w których obliczu stoją dziś gospodarki wschodzące. Uczestniczyli w niej profesorowie Marek Belka, Jerzy Hausner i Grzegorz Kołodko, a także ekonomista ds. globalnych w Citi Ebrahim Rahbari oraz Andrzej Olechowski, członek rady nadzorczej Citi Handlowego.

– Gospodarki wschodzące mają dzisiaj trudniej niż jeszcze kilka lat temu. Po pierwsze, gospodarki dojrzałe wpadły w quasi-stagnację. Po drugie, usiłują się bronić metodami, które dla krajów wschodzących są niebezpieczne – mówił były prezes NBP Marek Belka.

Za konsekwentne realizowanie strategii ekspansji zagranicznej, w tym przejęcia rozpoznawalnych na Zachodzie marek – tak kapituła konkursu Emerging Market Champions uzasadniła przyznanie tegorocznej nagrody czempiona Amice Wronki.

To już trzecia edycja konkursu organizowanego przez Fundację Kronenberga, działającą przy banku Citi Handlowy. Ma ona na celu promowanie polskich spółek, które z sukcesem rozwijają się na zagranicznych rynkach (w poprzednich latach nagrody trafiły do KGHM i Grupy Nowy Styl), ale też demonstrowanie, że Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla firm zagranicznych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły
Materiał partnera
Transparentny rynek kapitałowy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Czy to jest koniec audytu w obecnej postaci?