Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie startupy na globalnym rynku

Czego nie powinny robić startupy w walce o pozycję na światowym rynku. O tym, gdzie szukać wsparcia, dyskutowali eksperci Orłów Innowacji.

Aktualizacja: 22.05.2017 20:32 Publikacja: 22.05.2017 19:22

Goście debaty (od lewej): Maciej Szota z PGNiG, Tomasz Mrowczyk z PZU, Wiktor Janicki z Roche Polska

Goście debaty (od lewej): Maciej Szota z PGNiG, Tomasz Mrowczyk z PZU, Wiktor Janicki z Roche Polska, Małgorzata Szczepańska z Ministerstwa Rozwoju, Marcin Piasecki z „Rz”, wiceminister nauki Piotr Dardziński, Adam Czyżewski z PKN Orlen, Piotr Michniak z KPMG, Michał Żukowski z kancelarii Leśnodorski, Ślusarek i Wspólnicy.

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Na sukces startupu składa się wiele czynników, w tym: innowacyjność, zaplecze prawne, zdeterminowany zespół pracowników. Koncerny zapraszają pod swoje skrzydła raczkujące firmy, gdzie karmione wiedzą wyrastają na partnerów biznesowych. Taki scenariusz jest możliwy, ponieważ coraz więcej firm chętnie dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą, a także oferuje pomoc prawną.

Piotr Dardziński, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego, zaznaczył, że nie ma startupu stricte lokalnego, ponieważ z natury każdy jest globalny. – Startupy najczęściej angażują się w technologie, które mają naturę globalną. Jak zacznie się robić coś, co jest innowacyjne na rynku lokalnym, może się okazać, że nie wejdziemy na rynek globalny, bo ktoś nasze rozwiązanie zaimplementuje, zanim my tam się pojawimy – mówił. Jego zdaniem młodzi przedsiębiorcy powinni iść na całość albo w ogóle nie uruchamiać firmy

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama