Reklamą w sieć Ikea

NSZZ „Solidarność” w ramach walki o poprawę warunków pracy ochroniarzy w sklepach tej sieci kupiła reklamę w jednym z największych szwedzkich dzienników

Publikacja: 04.01.2010 01:37

Reklamą w sieć Ikea

Foto: Bloomberg

Półstronicowa reklama w „Svenska Dagbladet” ukazała się 30 grudnia. Tego dnia pod jednym ze sklepów Ikei w Sztokholmie odbyła się pikieta związkowców z „Solidarności” w obronie ochroniarzy.

– Odzew szwedzkich dziennikarzy jest bardzo duży, jednak ze strony Ikei nie otrzymaliśmy jeszcze żadnego sygnału – mówi Krzysztof Zgoda, dyrektor ds. rozwoju NSZZ „Solidarność”. Jak wyjaśnia, koszt reklamy wyniósł ponad 20 tys. zł, ale polski związek za nią nie płacił. – Zrzucili się przedstawiciele wspierających nas central z kilku państw – dodaje Zgoda. Wcześniej na opublikowanie reklamy nie zgodził się największy szwedzki dziennik „Dagens Nyheter”. Odmowę argumentował tym, że Ikea nie ma możliwości odniesienia się do zarzutów związkowców.

Spór trwa od września. „Solidarność” w imieniu ochroniarzy z firmy Solid Security, którzy pracują w kilku sklepach Ikei, domagała się utworzenia dla nich zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Szwedzka sieć konsekwentnie twierdzi, że to nie jej sprawa.

Związkowcy twierdzą, że pracownicy są zastraszani, w ich obronie powstała już choćby strona [link=http://www.czyIKEAjestOK.pl]www.czyIKEAjestOK.pl[/link], w listopadzie w sprawie polskich ochroniarzy pod sklepami Ikei w 12 krajach, jak Niemcy, Francja, Szwecja oraz Australia, Kanada czy USA, odbyły się pikiety.

[wyimek]20 tys. zł wyniósł koszt reklamy w „Svenska Dagbladet”[/wyimek]

– Jesteśmy zaskoczeni wypowiedziami przedstawicieli NSZZ „Solidarność” dotyczącymi Solid Security. Kilkukrotnie proponowaliśmy podjęcie rozmów ze związkiem. Firma jest gotowa podjąć dyskusję na podstawie konkretnych faktów – mówi Aleksandra Sikora z biura prasowego Ikea Polska.

Związkowcy ripostują, że gdy przyjechali na spotkanie w połowie grudnia, po dwóch godzinach oczekiwania nadal nikt nie chciał z nimi rozmawiać. Jak wyjaśnia Sikora, sieć w ramach umowy z Solid Security zapewniła jedne z najwyższych stawek w sektorze ochrony obiektów handlowych, by umożliwić w ten sposób firmie Solid Security zapewnienie swoim pracownikom dobrych i bezpiecznych warunków zatrudnienia.

– Polskie prawo nie nakłada na pracodawców obowiązku tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Wobec tego w gestii firmy Solid Security pozostaje decyzja o jego utworzeniu lub też o wyborze innej formy wsparcia pracowników – dodaje Sikora.

Półstronicowa reklama w „Svenska Dagbladet” ukazała się 30 grudnia. Tego dnia pod jednym ze sklepów Ikei w Sztokholmie odbyła się pikieta związkowców z „Solidarności” w obronie ochroniarzy.

– Odzew szwedzkich dziennikarzy jest bardzo duży, jednak ze strony Ikei nie otrzymaliśmy jeszcze żadnego sygnału – mówi Krzysztof Zgoda, dyrektor ds. rozwoju NSZZ „Solidarność”. Jak wyjaśnia, koszt reklamy wyniósł ponad 20 tys. zł, ale polski związek za nią nie płacił. – Zrzucili się przedstawiciele wspierających nas central z kilku państw – dodaje Zgoda. Wcześniej na opublikowanie reklamy nie zgodził się największy szwedzki dziennik „Dagens Nyheter”. Odmowę argumentował tym, że Ikea nie ma możliwości odniesienia się do zarzutów związkowców.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca