To właśnie Aygo był pierwszym z europejskich modeli Toyoty, w którym nastąpił przypadek samowolnego przyspieszenia auta, co doprowadziło do wypadku.
— Teraz powiadomienia otrzyma ok 10 proc. właścicieli Peugeotów 101 i Citroenów C1 sprzedany w całej Europie. Zdecydowaliśmy się na takie same procedury, jak to zrobiła Toyota — powiedział Bloombergowi Jean Marc-Sarret, rzecznik PSA. Najprawdopodobniej będą to auta wyprodukowane latach między lutym 2005 a sierpniem 2009, tak samo jak jest to w przypadku Aygo.
Od sierpnia 2009 r. w produkowanych w Europie Toyotach montowane były już inne pedały gazu, niż felerne z fabryki CTS. Ale i wcześniej nie wszystkie auta miały amerykański pedał gazu. Jean-Marc Sarret podkreślił,że w żadnym innym modelu koncernu nie montowano wadliwego komponentu.
Ze wspólnej fabryki PSA i Toyoty w Kolinie wyjeżdża roczne 330 tys. aut, które różnią się jedynie znaczkiem koncernów i wystrojem wnętrza, zależnie od tego, czy sprzedaje je PSA, czy Toyota.Zazwyczaj,z drobnymi odchyleniami każda marka ma 110 tys. aut. - wynika z informacji na stronie internetowej kolińskiej fabryki.
Wycofane do reperacji auta PSA, to ok 0,5 proc. aut sprzedawanych w Europie pojazdów koncernu. W ub. roku PSA sprzedała w Europie 1,87 mln aut, rok wcześniej 3,26 mln. Zdaniem analityka Jensa Schattnera z Sal.Oppenheim Jr.&Cie z Frankfurtu dla PSA z finansowego punktu widzenia nie jest to dramatyczna informacja. To Toyota zarządza kolińską fabryką . Ale mało kto uważa, aby obecne problemy miały utrudnić współpracę w przyszłości.