Narodowy operator obniżył stawki za takie przesyłki. Za paczkę do 1 kg klienci e-sklepów zapłacą 7 zł – o 2,50 zł mniej niż za zwykłą paczkę o takiej wadze nadaną na poczcie. Poczta zabiega, by sklepy internetowe wpisały e-przesyłkę na listę sposobów dostawy. Zachętą dla klientów ma być też powiadamianie ich esemesem lub e-mailem, że paczka jest do odebrania.
Według Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego wartość rynku e-commerce w 2009 r. przekroczyła 13 mld zł. W grudniu ub.r. było ponad 6,5 tys. sklepów internetowych zarejestrowanych w serwisie Sklepy24.pl – więcej o ponad 40 proc. niż w 2008 r.
Zdaniem Rafała Brzoski, prezesa grupy Integer.pl, właściciela InPostu, która jesienią wprowadziła na rynek innowacyjną usługę Paczkomaty 24/7, sektor biznes dla klienta dotyczący usług pocztowo-kurierskich jest niedowartościowany. – Narodowy monopolista oraz firmy kurierskie nie są w stanie sprostać dużemu popytowi, jaki generuje – mówi Brzoska, ale nie zamierza ułatwiać Poczcie walki o udział w tym rynku.
Ceny w InPoście są niższe od tych w nowej usłudze Poczty. W promocyjnej ofercie InPostu paczka do 1 kg kosztuje 6,99 zł. Brzoska podkreśla przewagę paczkomatów InPostu. – Klient może odebrać paczkę w odpowiadającym mu czasie, w wybranym miejscu, a nie tylko w pocztowym okienku czynnym do 17. Do walentynek wysłanie paczki jest bezpłatne.