FAA sprawdzi dreamlinery

W świetle ostatnich wydarzeń amerykański urząd lotnictwa FAA przeprowadzi kompleksowy przegląd zasadniczych systemów B787: rozwiązań projektowych, produkcji i montażu

Publikacja: 11.01.2013 20:14

Celem tego przeglądu jest potwierdzenie pracy wykonanej w procesie certyfikacji i dalszego zapewnienia, że samolot spełnia wysokie normy bezpieczeństwa FAA — ogłoszono w Waszyngtonie.

- Bezpieczeństwo podróżnych jest naszym głównym priorytetem — oświadczył minister transportu Ray LaHood na konferencji prasowej. — Ten przegląd pomoże nam przyjrzeć się pierwotnym przyczynom i zrobić wszystko co możemy dla ochrony przed podobnymi incydentami w przyszłości.

PLL Lot jest w stałym kontakcie z Boeingiem i wdraża również te nieobligatoryjne, zalecane przez producenta inspekcje, dotyczące sygnałów i problemów technicznych, o których informowały w ostatnich dniach inne linie lotnicze mające w swojej flocie dreamlinery — powiedział „Rz" p. o. prezesa Lotu, Zbigniew Mazur. Dzisiaj Lot ma dwa B 787 i wykonują one wszystkie zaplanowane połączenia — dodał.

Ekipa specjalistów z FAA i inżynierów Boeinga będzie wspólnie robić ten przegląd, ze szczególnym zwróceniem uwagi na system zasilania samolotu w elektryczność i jej dystrybucji. W ramach przeglądu będzie takie zbadane, jak systemy elektryczne i mechaniczne wpływają wzajemnie na siebie.

- Jesteśmy pewni, że samolot jest bezpieczny, ale musimy całkowicie zrozumieć, co się z nim dzieje — stwierdził szef FAA, Michael Huerta. — Dokonujemy tego przeglądu, aby w dalszym ciągu zapewnić, że spełnia nasze wysokie normy bezpieczeństwa.

Przegląd zostanie podzielony tak, aby zapewnił szersze spojrzenie na rozwiązania projektowe, produkcję elementów składowych i ich montaż. Nie będzie skupiać się na pojedynczych incydentach. Zacznie się w Seattle, ale może być rozszerzony na inne miejsca w ciągu kilku miesięcy.

Eksperci techniczni FAA poświecili 200 tys. godzin pracy przy certyfikacji 787 i uczestniczyli w licznych lotach próbnych.

Boeing stwierdził w swoim komunikacie, że jest zadowolony z możliwości wspólnego z FAA przebadania samolotu. „Boeing jest pewien zaprojektowania i osiągów 787. To bezpieczny i efektywny samolot. Zaliczył 50 tys. godzin lotów, wykonując ponad 150 lotów dziennie. Osiągi w użytkowaniu go dorównują najlepszemu dotąd debiutowi w branży lotniczej — samolotowi B777„.

Boeing uznał proces certyfikacji „najobszerniejszym i najsurowszym w historii FAA", ale przyznał. że ostatnio doszło do pewnych kwestii w użytkowaniu 787. Szef działu samolotów cywilnych Boeinga BCA, Ray Conner zapewnił, że ostatnie incydenty nie wynikały z produkcji outsourcingowej ani z przyspieszenia rytmu montażu tych samolotów.

Dotąd wydano klientom 50 tych samolotów, koncern ma zamówienia na 848 sztuk w cenie katalogowej po 207-244 mln dolarów.

Celem tego przeglądu jest potwierdzenie pracy wykonanej w procesie certyfikacji i dalszego zapewnienia, że samolot spełnia wysokie normy bezpieczeństwa FAA — ogłoszono w Waszyngtonie.

- Bezpieczeństwo podróżnych jest naszym głównym priorytetem — oświadczył minister transportu Ray LaHood na konferencji prasowej. — Ten przegląd pomoże nam przyjrzeć się pierwotnym przyczynom i zrobić wszystko co możemy dla ochrony przed podobnymi incydentami w przyszłości.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii