Utrzymujący się w Polsce wzrost gospodarczy, który w ub.r. osiągnął 6,5 procent, zachęcił klientów do zakupów samochodów. Według Rocznika Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, sprzedaż w 2007 roku przekroczyła 293 tys. sztuk, czyli wzrosła w stosunku do 2006 roku o 22,88 procent. Wartość zakupionych w ub.r. samochodów osobowych wynosi ok. 21 mld zł.
Spada zainteresowanie samochodami najmniejszymi, które zostały wyparte przez auta z drugiej ręki. Jeszcze w 2002 roku Polacy kupili 38 tys. najmniejszych aut, gdy w ub.r. tylko 15,3 tys. Kompakty zachowały w ostatnim pięcioleciu niezmieniony poziom sprzedaży (85 tys. i 88,6 tys.), natomiast wyraźnie lepiej sprzedają się modele droższe. Samochodów klasy wyższej średniej zakupiono 44,5 tys. w 2002 roku, natomiast w ubiegłym 50,7 tys., aut typu SUV i terenowych odpowiednio: 4,8 tys. i 18,6 tys., minivanów zaś 9,2 i 11,8 tysiąca.
W 2007 roku firmy zakupiły 137 358 samochodów osobowych. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z leasingu i coraz częściej z długoterminowej dzierżawy. Spośród aut firmowych 65 procent (o wartości ponad 7,3 mld zł) należy do przedsiębiorstw leasingowych i wynajmu długoterminowego. Według danych Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, który zrzesza 13 firm z tej branży, w 2007 roku rynek leasingu samochodów wzrósł o ponad 60 procent w stosunku do poprzedniego roku. Ponieważ większość firm finansujących zakupy ma siedzibę w Warszawie, ponad 61 tys. samochodów zostało zarejestrowanych w województwie mazowieckim.
Liderem rynku aut firmowych jest Toyota, ale najwyższy odsetek tego typu klientów ma Ford, który ponad dwie trzecie swoich aut sprzedał przedsiębiorcom.
Marki cieszące się w Polsce największym wzięciem to Toyota, Skoda, Fiat, Opel, Ford, Volkswagen, Peugeot, Renault, Citroen i Honda. Czołówka jest od kilku lat bez zmian – producenci japoński i czeski zastąpili Fiata i Daewoo, które do początku dekady walczyły o pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych marek.