Abu Dhabi Media Company, należąca do rządu Zjednoczonych Emiratów Arabskich, zainwestował miliard dolarów we wspólne przedsięwzięcia z Warner Brothers, studiem filmowym należącym do Time Warner.
Edward Borgerding, prezes Abu Dhabi Media Company, zapowiada produkcję ośmiu lub więcej filmów rocznie.
W ciągu ostatniego roku wspólnymi siłami wyprodukowano tylko jeden film. Nie zraziło to Emiratów do zwiększania nakładów na branżę.
Inwestycje w srebrny ekran to część strategii emiratu i rodziny królewskiej. Celem jest zmiana wizerunku kraju i przejmowanie przyczółków zachodniej kultury przez przejmowanie marek.
W tym tygodniu The Abu Dhabi United Group for Development and Investment zainwestował 200 mln funtów w zakup angielskiego klubu piłkarskiego Manchester City. Z kolei The Abu Dhabi Investment Council zakupił pakiet kontrolny firmy, do której należy nowojorski Chrysler Building. Mubadala jest właścicielem 10 proc. General Electric, 5 proc. Ferrari i 7,5 proc. funduszu private equity Carlyle.