Słowacy chcą mieć Electro World

NAY elektrodom prowadzi rozmowy o kupnie sieci sklepów rtv I AGD. Wartość transakcji tylko w Polsce może sięgnąć 40 mln euro – dowiedziała się „Rz”

Publikacja: 27.02.2009 02:24

Słowacy chcą mieć Electro World

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Według naszych informacji sklepy Electro World w Polsce i na Węgrzech chce kupić Nay Elektrodom. Możliwa jest także przejęcie placówek w Czechach, gdzie brytyjski właściciel sieci – DSG International – również otworzył pierwsze sklepy.

– Rozmowy trwają od dawna i są bardzo zaawansowane – mówi osoba zbliżona do transakcji. Nay Elektrodom działa od kilkunastu lat głównie na Słowacji, gdzie ma, według przedstawianych przez siebie danych, około 25 proc. udziałów w rynku i 23 sklepy.

Nie udało się nam uzyskać komentarza w centrali firmy w Bratysławie. Na temat ewentualnej transakcji nie chciał się też wypowiadać fundusz Enterprise Investors, do którego od 2005 r. należy 48 proc. udziałów w Nay Elektrodom. Sieć wówczas generowała 75 mln euro przychodów. Od tego czasu znacząco zwiększyła liczbę sklepów, nie podaje jednak wyników finansowych.

Sami zainteresowani wypowiadają się wymijająco. – Nie komentujemy spekulacji na temat ewentualnego wycofania się z Polski czy też przejęcia przez inną firmę – mówi Sławomir Monikowski, dyr. zarządzający Electro World Polska.

O tym, że Electro World, należący do brytyjskiej DSG International, jednego z największych sprzedawców sprzętu elektronicznego w Europie, poniósł na rynku klęskę, mówi się już od kilku miesięcy.

W Polsce firma prowadzi osiem hipermarketów ze sprzętem elektronicznym, w regionie jest ich 33. Sieć ciągle przynosi straty – za ostatnie półrocze 8,4 mln funtów przy 81,8 mln funtów przychodów. Dlatego w brytyjskiej centrali po początkowych gorączkowych zaprzeczeniach o planach sprzedaży tej sieci widać zmianę tonu. – Ogłosiliśmy już w maju 2008 r., że rozpoczynamy przegląd części naszych oddziałów. Zakończymy ją do końca kwietnia. Do tego czasu nie komentujemy plotek ani spekulacji – mówi „Rz” Mark Webb, szef biura prasowego DSG. Ubiegłoroczne przychody grupy wyniosły 8,5 mld funtów przy zaledwie 11 mln zysku. Dlatego pewne jest, że firma, która niedawno podała, że za półrocze kolejnego roku finansowego przychody wzrosły tylko 3 proc., głównie przez słabe wyniki na rynku brytyjskim, musi zrewidować plany ekspansji.

Propozycje Nay mogą być dla DSG atrakcyjne, bo Media Markt i Saturn, jedyne, które działają w Polsce w podobnym formacie dużych sklepów, deklarują brak zainteresowania kupnem krajowej części Elektro World.

Według naszych informacji sklepy Electro World w Polsce i na Węgrzech chce kupić Nay Elektrodom. Możliwa jest także przejęcie placówek w Czechach, gdzie brytyjski właściciel sieci – DSG International – również otworzył pierwsze sklepy.

– Rozmowy trwają od dawna i są bardzo zaawansowane – mówi osoba zbliżona do transakcji. Nay Elektrodom działa od kilkunastu lat głównie na Słowacji, gdzie ma, według przedstawianych przez siebie danych, około 25 proc. udziałów w rynku i 23 sklepy.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?