Produkt MS nie będzie miał łatwo. Ponad 81 proc. rynku wyszukiwarek należy do Google’a – wynika z kwietniowych wyliczeń serwisu MarketShare. Ale jest o co się bić. Wartość całego rynku to ok. 30 mld dol.

Nowa wyszukiwarka ma zastąpić Microsoft Live Search, która mimo intensywnej promocji nie zdobyła znaczącej popularności. W kwietniu używało jej zaledwie 2,48 proc. internautów na świecie. Mniej niż wyszukwiarki Yahoo! (9,6 proc.). Sytuacja wygląda nieco inaczej w USA, gdzie udział Google’a to 64 proc., Yahoo! – 16,3 proc., a Microsoft Live Search – 9,9 proc. (dane za Nielsen Online).

Microsoft zamierza powalczyć z konkurencją nowym sposobem prezentacji wyników wyszukiwania, które mają być dzielone na kategorie. I tak np. wpisanie do Kumo marki samochodu spowoduje pokazanie kategorii wyników, takich jak ogólne informacje o aucie, jego ceny, serwisy, katalog części i akcesoriów itp.

Kampania promocyjna nowej wyszukiwarki Microsoftu będzie kosztować ok. 100 mln dol. Najprawdopodobniej będzie się nazywać Kumo.