Kara dla Media Markt

Spółka Media Markt zapłaci prawie 750 tysięcy kary m. in. za niedozwolone automatyczne odrzucanie reklamacji po upływie pół roku - uznał UOKiK

Publikacja: 02.06.2009 12:13

Kara dla Media Markt

Foto: Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski

Postępowanie wobec olsztyńskiej Media Markt wszczęto po skargach klientów i na podstawie informacji powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów. W toku są postępowania przeciwko sklepom Opola, Katowic, a także dwóm z Warszawy (oraz jednemu stołecznemu sklepowi Saturn Planet).

Prawo do reklamacji towaru niezgodnego z umową jest jednym z podstawowych wśród unijnych konsumentów. Produkt można reklamować w ciągu dwóch lat od dnia zakupu. Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta, jeżeli w chwili zakupu towar był niezgodny z umową. Jeśli wada ujawniła się przed upływem pół roku - przyjmuje się, że istniała w chwili zakupu.

Spółka odmawiała przyjmowania reklamacji lub odrzucała reklamacje zgłaszane po upływie sześciu miesięcy od wydania towaru, jeśli konsument nie potrafił udowodnić, że wada istniała w chwili zakupu.UOKiK uznał za niedozwolone automatyczne odrzucanie przez reklamacji po upływie pół roku - bez odniesienia się do wskazanych w dokumentach przez konsumentów wad.

Zdaniem urzędu spółka naruszyła dobre obyczaje w zakresie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji Klienci byli też wprowadzani w błąd co do faktycznie przysługujących im uprawnień. Jeżeli sprzedawca odmawia uwzględnienia reklamacji musi precyzyjnie uzasadnić swoje stanowisko.

Decyzja nie jest ostateczna. Spółka może odwołać się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Media Markt sprzedaje głównie sprzęt AGD i RTV, meble biurowe, sprzęt telekomunikacyjny i fotograficzny.

Postępowanie wobec olsztyńskiej Media Markt wszczęto po skargach klientów i na podstawie informacji powiatowych i miejskich rzeczników konsumentów. W toku są postępowania przeciwko sklepom Opola, Katowic, a także dwóm z Warszawy (oraz jednemu stołecznemu sklepowi Saturn Planet).

Prawo do reklamacji towaru niezgodnego z umową jest jednym z podstawowych wśród unijnych konsumentów. Produkt można reklamować w ciągu dwóch lat od dnia zakupu. Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta, jeżeli w chwili zakupu towar był niezgodny z umową. Jeśli wada ujawniła się przed upływem pół roku - przyjmuje się, że istniała w chwili zakupu.

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku