Kawałek majątku stoczni w Szczecinie trafi do kolejnej państwowej stoczni

Potwierdziły się informacje „Rz” – w przetargach na majątek Stoczni Szczecińskiej Nowej startowało PZU. Ale nic nie kupiło.

Publikacja: 27.11.2009 15:41

Kawałek majątku stoczni w Szczecinie trafi do kolejnej państwowej stoczni

Foto: Fotorzepa, Dariusz Gojarski

Efekty piątkowych przetargów na aktywa stoczni w Szczecinie są jeszcze bardziej mizerne niż dzień wcześniej w Gdyni, gdzie mały dok kupił Energomontaż Południe, a rejony wyposażenia statków i prefabrykacji – państwowa stocznia remontowa Nauta. Firmy te zapłacą łącznie 90 mln zł.

W Szczecinie sprzedały się tylko trzy kawałki majątku za niewiele ponad 10 mln zł. Stocznię Południe – część nadbrzeża z dwoma dźwigami, która teoretycznie może służyć do produkcji statków, oraz projekt chemikaliowca kupiło tajemnicze „konsorcjum osób prywatnych”. Konsorcjum zastrzegło sobie pisemnie ochronę własnych danych osobowych. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, nie jest to grupa związana z byłym prezesem Stoczni Szczecińskiej Porta Holding Krzysztofem Piotrowskim, na co liczyła część związkowców.

[wyimek]119 mln zł na tyle wyceniono całość oferowanego majątku SSN[/wyimek]

W dwóch przetargach konkurentem konsorcjum było PZU, które jednak nie stanęło do ostatecznej walki. A gra toczyła się zaledwie o 7,8 mln zł (za tyle została sprzedana Stocznia Południe). Ubezpieczyciel nie złożył też oferty na drugi składnik majątku mimo wpłaty wadium.

Drugim zwycięzcą przetargów jest państwowa stocznia remontowa Gryfia, która jako jedyna startowała tylko do zakupu zestawu sterowego do kontenerowca. Kupiła go za 211,6 tys. zł. 220-metrowy kontenerowiec, jeszcze niedawno własność SSN, trzy tygodnie temu został przeholowany do Gryfii. Pierwotnie statek był przeznaczony dla niemieckiego armatora, który jednak wycofał się z jego zakupu. Wówczas przejęła go Agencja Rozwoju Przemysłu i przez spółkę Aranda ogłosiła przetarg na dokończenie budowy statku. Przetarg wygrała Gryfia.

Na pochylnie Wulkan i Odra – dumę szczecińskiej stoczni – podobnie jak na siedem innych składników majątku, nie zgłosił się żaden chętny.

[link=http://www.rp.pl/artykul/19417,397802_Panstwo_odkupuje_czesc_majatku_Stoczni_Gdynia.html]Jak pisaliśmy wczoraj[/link], wśród dwóch nabywców części majątku Stoczni Gdynia też jest państwowa firma - Stocznia Remontowa Nauta.

Efekty piątkowych przetargów na aktywa stoczni w Szczecinie są jeszcze bardziej mizerne niż dzień wcześniej w Gdyni, gdzie mały dok kupił Energomontaż Południe, a rejony wyposażenia statków i prefabrykacji – państwowa stocznia remontowa Nauta. Firmy te zapłacą łącznie 90 mln zł.

W Szczecinie sprzedały się tylko trzy kawałki majątku za niewiele ponad 10 mln zł. Stocznię Południe – część nadbrzeża z dwoma dźwigami, która teoretycznie może służyć do produkcji statków, oraz projekt chemikaliowca kupiło tajemnicze „konsorcjum osób prywatnych”. Konsorcjum zastrzegło sobie pisemnie ochronę własnych danych osobowych. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, nie jest to grupa związana z byłym prezesem Stoczni Szczecińskiej Porta Holding Krzysztofem Piotrowskim, na co liczyła część związkowców.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe