Jak podaje Żabka pierwsze 70 produktów pod jej markami własnymi jest już na półkach, do końca roku klienci będą mogli wybierać spośród 200 towarów wyprodukowanych specjalnie dla tej sieci. W komunikacie czytamy, że będą o ok 30 proc. tańsze od swoich brandowych odpowiedników. Wśród grup asortymentowych, w których pojawiły się marki własne są miedzy innymi produkty nabiałowe, wędliny, słone przekąski, piwo, napoje, konserwy i przetwory rybne oraz słodycze.
Polacy w ostatnich latach coraz mocniej przekonują się do takich zakupów. Z danych firmy Nielsen wynika, że w ub.r. sprzedaż marek własnych wzrosła o niemal 30 proc., zdecydowanie najmocniej w sklepach dyskontowych. We wszystkich typach sklepów w ostatnim roku (od grudnia 2008 r. do listopada 2009 r.) sprzedaż produktów spożywczych pod markami własnymi wzrosła wartościowo 19,4 proc. choć cały rynek zyskał 6,1 proc. W przypadku produktów chemicznych wzrost ogółem wyniósł 9,5 proc., zaś w przypadku marek własnych to 28 proc.