Na kawę i ciastko do Biedronki

Największa sieć sklepów w Polsce otworzyła pierwszą kawiarnię pod marką Kropka Relaks – dowiedziała się „Rz”

Aktualizacja: 03.02.2011 04:51 Publikacja: 03.02.2011 04:40

Na kawę i ciastko do Biedronki

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Pierwsza kawiarnia działa od niedawna w Warszawie. Firma nie ogłosiła oficjalnie nowego projektu i wypowiada się na ten temat bardzo ostrożnie. – Równolegle analizujemy wiele nowych możliwości rozwoju, i to jest jedna z nich. To na razie tylko test i żadne decyzje o rozwoju w tym segmencie jeszcze nie zapadły. Kawiarnia działa dopiero od niedawna – mówi Pedro Pereira da Silva, szef na rynek polski w Jeronimo Martins, do którego należy Biedronka.

Nie jest to pierwszy projekt firmy niezwiązany ze sklepami. Od kilku lat otwiera bowiem także apteki, których ma już ok. 30. Na ostatniej konferencji prasowej Biedronka tłumaczyła, że jest to ciągle testowy projekt. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

Firma jednak próbuje swoich sił także w innych segmentach rynku. Jej kawiarnia działa w pasażu prowadzącym do sklepu Biedronki, ale bezpośrednio nic nie pokazuje, że ma tego samego właściciela. Głównym wabikiem dla klientów mogą być ceny. Kawa, ciastka czy ciepłe przekąski, takie jak kanapki i tortille, kosztują nawet o 50 proc. mniej niż w konkurencyjnych sieciach. Dodatkowo klienci mogą kupić gazety czy skorzystać z Internetu przez Wi-Fi.

Rynek kawiarniany w ostatnich latach mocno rośnie. Jego wartość szacowana jest na 1,5 – 2 mld zł. Analitycy szacują, że samych sieciowych jest ok 1 tys. Jeśli wliczy się do tego punkty na stacjach benzynowych, to liczba ta rośnie nawet kilkakrotnie. Wiele z nich to jedynie stojący w kącie automat z kawą, nijak mający się do prawdziwej kawiarni.

Analitycy na razie pozytywnie oceniają projekt. – Jeronimo Martins ma w Portugalii ogromne doświadczenie we wszelkiego typu projektach. W Polsce pozycja firmy jest też już tak mocna, że nie dziwi próba różnicowania działalności na inne segmenty i eksperymentowanie z nowymi projektami – mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy doradczej Inquiry.

Faktycznie w Portugalii grupa od 2003 r. prowadzi sieć kawiarni Jeronimo, których dzisiaj jest 25. Jak podaje na stronie internetowej, sprzedawana w niej kawa to specjalna mieszanka stworzona specjalnie dla grupy Jeronimo Martins.

– Nie mamy informacji na temat tego projektu, dlatego nie chcemy się na ten temat wypowiadać – usłyszeliśmy w biurze prasowym Coffe Heaven, największej sieci kawiarni w Polsce.

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autora

[mail=p.mazurkiewicz@rp.pl]p.mazurkiewicz@rp.pl[/mail][/i]

Pierwsza kawiarnia działa od niedawna w Warszawie. Firma nie ogłosiła oficjalnie nowego projektu i wypowiada się na ten temat bardzo ostrożnie. – Równolegle analizujemy wiele nowych możliwości rozwoju, i to jest jedna z nich. To na razie tylko test i żadne decyzje o rozwoju w tym segmencie jeszcze nie zapadły. Kawiarnia działa dopiero od niedawna – mówi Pedro Pereira da Silva, szef na rynek polski w Jeronimo Martins, do którego należy Biedronka.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca