W liście intencyjnym skierowanym do resortu przemysłu Włosi przewidują stworzenie mocy produkcyjnych 300 tys. pojazdów rocznie zgodnie z nowymi rosyjskimi przepisami o przemyśle i o montowaniu samochodów w Rosji.
Fiat produkowałby średnie i duże samochody typu saloon, z segmentów C i D, pojazdy sportowo-użytkowe i lekkie auta dostawcze marki Fiat i Jeep.
W przedstawionym planie Włosi zobowiązali się rozwijać i wzmocnić sieć dealerską w Rosji.
Zagraniczne firmy miały do końca lutego czas na podpisanie umów z lokalnymi partnerami, co uprawnia je do ubiegania się o niższe stawki celne od sprowadzanych podzespołów. Firmy zachodnie rozmawiają z Rosjanami o spółkach j. v., bo chcą wykorzystać rosnący rynek i skorzystać z zachęt do produkowania na miejscu.
Fiat był niemal „po słowie" z firmą Sollers w sprawie produkcji i montowania 500 tys. pojazdów w Niżnym Nowgorodzie, ale obie strony uznały, że wolą realizować własną strategię. Natychmiast po rozstaniu się z Włochami Rosjanie związali się z Fordem.