Oferta Fiata dla Rosji

Fiat przedstawił Rosji plan produkowania pojazdów po rozstaniu się z rosyjskim partnerem Sollers. Włosi chcą montować 300 tys aut rocznie

Publikacja: 27.02.2011 12:36

Oferta Fiata dla Rosji

Foto: Bloomberg

W liście intencyjnym skierowanym do resortu przemysłu Włosi przewidują stworzenie mocy produkcyjnych 300 tys. pojazdów rocznie zgodnie z nowymi rosyjskimi przepisami o przemyśle i o montowaniu samochodów w Rosji.

Fiat produkowałby średnie i duże samochody typu saloon, z segmentów C i D, pojazdy sportowo-użytkowe i lekkie auta dostawcze marki Fiat i Jeep.

W przedstawionym planie Włosi zobowiązali się rozwijać i wzmocnić sieć dealerską w Rosji.

Zagraniczne firmy miały do końca lutego czas na podpisanie umów z lokalnymi partnerami, co uprawnia je do ubiegania się o niższe stawki celne od sprowadzanych podzespołów. Firmy zachodnie rozmawiają z Rosjanami o spółkach j. v., bo chcą wykorzystać rosnący rynek i skorzystać z zachęt do produkowania na miejscu.

Fiat był niemal „po słowie" z firmą Sollers w sprawie produkcji i montowania 500 tys. pojazdów w Niżnym Nowgorodzie, ale obie strony uznały, że wolą realizować własną strategię. Natychmiast po rozstaniu się z Włochami Rosjanie związali się z Fordem.

Marchionne bez pensji w USA

Fiat poinformował amerykańską komisję kontroli giełdowej SEC, że Sergio Marchionne jak prezes Chryslera nie otrzymał w tym koncernie wynagrodzenia gotówkowego za 2010 r. Otrzymał natomiast 600 tys. dolarów akcjami za pracę w zarządzie od czerwca 2009 do czerwca 2010, za zgodą resortu finansów USA.

W dokumentacji liczącej ponad 300 stron wyjaśniono dokładnie działalność Chryslera, czynniki ryzyka w drugim roku funkcjonowania pod kontrolą Włochów i przygotowania do debiutu giełdowego w II półroczu.

Koncern, którego od bankructwa w 2009 r. uratowała pomoc publiczna uważa, że największymi zagrożeniami dla rozkręcania interesów są brak decyzji resortu energetyki o przyznaniu mu kredytów, paliwożerność jego pojazdów w sytuacji drożejącej ropy i za duże uzależnienie od Ameryki Płn.

Koncern wystąpił do resortu o 7 mld dolarów, ale liczy się, że dostanie znacznie mniej. Według Marchionne pieniądze te mają zasadnicze znaczenie dla planu ożywienia firmy, ale resort zbyt wolno podejmuje decyzję. Bez tych pieniędzy Chryslerowi będzie znacznie trudniej inwestować w nowe technologie i produkować bardziej konkurencyjne pojazdy.

Po raz pierwszy od kilkunastu lat Chrysler ogłosił, że dla zwiększenia przejrzystości swych działań, będzie przesyłać SEC sprawozdania okresowe, kwartalne i roczne.

W liście intencyjnym skierowanym do resortu przemysłu Włosi przewidują stworzenie mocy produkcyjnych 300 tys. pojazdów rocznie zgodnie z nowymi rosyjskimi przepisami o przemyśle i o montowaniu samochodów w Rosji.

Fiat produkowałby średnie i duże samochody typu saloon, z segmentów C i D, pojazdy sportowo-użytkowe i lekkie auta dostawcze marki Fiat i Jeep.

Pozostało 85% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki