Dziś koncern poinformował, że rozpoczyna eksport do krajów Wspólnoty Niepodległych Państwa (WNP) ze swojej fabryki w St. Petersburgu. Zakład pracuje od początku roku. Wyprodukuje ok. 105 tys. samochodów, z czego 7-8 tys. sedanów Solaris na eksport do byłych rosyjskich republik, przede wszystkim azjatyckich.
Koreańczycy są pierwszych zagranicznym koncernem motoryzacyjnym w Rosji, który ma dość mocy, by eksportować. Zakłady i montownie m.in. GM, Forda, VW czy BMW są zbyt małe nawet na potrzeby rosyjskiego rynku.
- Aby nadążyć za popytem, planujemy zwiększyć produkcję fabryki w St. Petersburgu do 200 tys. aut rocznie. Uruchomimy jeszcze w tym roku trzecią zmianę - zapowiedział Gwinea Il Chong, dyrektor generalny Hyundai Motor Manufacturing Rus.
Eksport będzie dla koncernu opłacalny, bowiem nie zapłaci on cła. Zgodnie z rosyjskim prawem jest z niego zwolniony, bowiem w fabryce w St. Petersburgu nie prowadzi się montażu, ale pełną produkcję od wytłaczania karoserii po wykańczanie wnętrz.