IPad to najpopularniejszy tablet na polskim rynku, wynika z danych Komputronika, jednego z największych sprzedawców elektroniki w naszym kraju. Kupujący tego typu urządzenia przenośne w I kwartale w 60 proc. decydowali się na produkt firmy Apple. 30 proc. wybierało Samsung Galaxy Tab P1000. 8-proc. udział w rynku miał Creative ZiiO.

Zdaniem przedstawicieli Komputronika jednym z czynników, które decydują o sukcesie iPad'a (oprócz „modnej" marki), może być większy niż u konkurencji, 9,7-calowy ekran, podczas gdy produkty z logo Samsunga i Creative dysponują 7-calowymi matrycami. Na korzyść konkurentów przemawia z kolei fakt dłuższej żywotności baterii (ZiiO) oraz dostęp do czytnika kart microSD i możliwość odtwarzania filmów w wyższej niż iPad rozdzielczości (Galaxy).

Komputronik spodziewa się, że w bieżącym kwartale Creative ZiiO może ustąpić miejsce na podium najpopularniejszych tabletów w Polsce na rzecz ViewPada 7 produkowanego przez VewSonic. Produkt stanowi połączenie smartfonu, komputera menadżerskiego, centrum gier i czytnika książek elektronicznych. „Produkt ViewSonic spełni oczekiwania osób, dla których iPad jest nieco za duży, a jednocześnie chcą się wyróżnić z rosnącego tłumu miłośników sprzętu Apple" – uważają eksperci poznańskiego dystrybutora.

Komputronik oraz jego konkurenci przykładają dużą uwagę do sprzedaży tabletów bo jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów elektroniki. Według specjalistów IMS Research w 2011 roku na świecie klienci mają kupić 58 mln. Dawało im to będzie blisko jedną czwartą rynku komputerów przenośnych. W 2010 r. wskaźnik wynosił jedynie 8 proc. W Polsce, według danych Macoscope, jest używanych obecnie ok. 50 tys tabletów. Do końca roku ich liczna się potroić.