Optimus i City Interactive pokażą solidne zyski

Grę „Wiedźmin 2” od czasu majowej premiery mogło już kupić nawet milion fanów z całego świata

Publikacja: 25.07.2011 02:04

Optimus i City Interactive pokażą solidne zyski

Foto: Fotorzepa, Dariusz Gorajski

Polscy producenci gier komputerowych potwierdzili, że ich tytuły należą do ścisłej światowej czołówki. Wyniki sprzedaży „Wiedźmina 2" (stworzonego przez CD Projekt), „Snipera" (City Interactive) czy „Bulletstormu" (People Can Fly) okazały się dużo lepsze, niż oczekiwano.

Pierwszą z tych gier, która miała premierę 17 maja, opartą na prozie Andrzeja Sapkowskiego, według branżowego serwisu VGChartz kupiło do tej pory 0,55 mln fanów. Tytuł ukazał się na razie jedynie w wersji na komputery PC (premiera wersji na konsolę Xbox 360

planowana jest na koniec roku), dlatego gros nakładu rozeszło się w Europie. Fani z USA, gdzie dominują konsole, kupili 100 tys. kopii „Wiedźmina 2".

20 mln dol. kosztowała produkcja najdroższej polskiej gry – „Bulletstormu"

Prawdziwe dane dotyczące sprzedaży gry mogą jednak znacząco odbiegać od prezentowanych przez VGChartz. Serwis nie uwzględnia bowiem w swoich statystykach sprzedaży w postaci cyfrowej przez Internet (tą drogą sprzedaje się nawet do 30 – 40 proc. nakładu) ani sprzedaży na większości rynków Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Rosji, gdzie „Wiedźmin 2" cieszy się bardzo dużym wzięciem (podobnie zresztą jak pierwsza gra z tej serii). Analitycy DM BZ WBK szacują, że do końca czerwca grę kupiło już milion fanów, z czego 130 tys. wybrało wersję cyfrową. Dlatego spodziewają się, iż Optimus (właściciel CD Projektu) może pozytywnie zaskoczyć wynikami za II kwartał. Prognozują, że w tym okresie spółka miała 56,1 mln zł przychodów i aż 23,1 mln zł zysku netto. To oznacza, że rentowność netto przedsiębiorstwa przekroczyła 41 proc.

Równie dobrymi wynikami za poprzedni kwartał powinno się pochwalić City Interactive. Analitycy oczekują, że „Snipera" kupiło w II kwartale 300 tys. klientów, dzięki czemu zysk spółki sięgnął aż 9 mln zł przy 28,2 mln zł przychodów ze sprzedaży. Tytuł miał premierę ponad roku temu. Jednak wówczas ukazał się jedynie w wersjach na PC i Xbox 360. Na te nośniki kupiło go ponad 1 mln fanów. Dopiero kilka tygodni temu na sklepowe półki trafiła wersja na konsolę PS3.

Prognozy specjalistów dotyczące sprzedaży „Snipera" na PS3 są zbieżne z tym, co mówi Marek Tymiński, prezes spółki. – W II kwartale sprzedaliśmy ponad 300 tys. sztuk „Snipera" na całym świecie. Od dnia premiery na PS3 sprzedaliśmy więcej egzemplarzy gry niż w tym samym okresie ub. r. przy debiucie wersji Xboxa 360 – twierdzi. Według VGChartz „Snipera" na PS3 kupiło do tej pory 200 tys. graczy, z czego 57 tys. pochodziło ze Stanów Zjednoczonych.

Bardzo dobrze prezentuje się też sprzedaż gry „Bulletstorm" stworzonej przez warszawskie studio People Can Fly. Jej przygotowanie kosztowało ok. 20 mln dolarów. Była to zatem najdroższa produkcja medialna w historii Polski (film „Quo vadis" kosztował 75 mln zł). Tytuł zadebiutował 25 lutego od razu w wersji na trzy najważniejsze nośniki. Dzięki temu wyniki sprzedaży „Bulletstormu" są jeszcze lepsze niż „Wiedźmina 2" czy „Snipera" na PS3. Według VGChartz (pamiętając, że są to wyniki ułomne) produkcję nabyło już ponad 1 mln graczy.

Drugie półrocze w branży też zapowiada się udanie. Na sklepowe półki trafi „Dead Island" Techlandu, która już zbiera bardzo dobre recenzje. Pod koniec roku zadebiutuje „Wiedźmin 2" w wersji na konsolę Xbox 360. Niespodzianki szykuje też City Interactive. Do sprzedaży trafią „Combat Wings" oraz „Alien Fear". Producent liczy, że każdą z gier kupi po kilkaset tysięcy fanów.

Polscy producenci gier komputerowych potwierdzili, że ich tytuły należą do ścisłej światowej czołówki. Wyniki sprzedaży „Wiedźmina 2" (stworzonego przez CD Projekt), „Snipera" (City Interactive) czy „Bulletstormu" (People Can Fly) okazały się dużo lepsze, niż oczekiwano.

Pierwszą z tych gier, która miała premierę 17 maja, opartą na prozie Andrzeja Sapkowskiego, według branżowego serwisu VGChartz kupiło do tej pory 0,55 mln fanów. Tytuł ukazał się na razie jedynie w wersji na komputery PC (premiera wersji na konsolę Xbox 360

Pozostało 85% artykułu
Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki