„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Najbardziej opiniotwórczym medium w marcu została „Rzeczpospolita” z wynikiem niemal 3,6 tys. odniesień w innych mediach. „Rzeczpospolita” jest jednocześnie liderem zestawienia najczęściej cytowanych tytułów prasowych i prowadzi w zestawieniu prasy o tematyce ekonomicznej.

Publikacja: 29.04.2025 08:00

„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Foto: Gremi Media SA

Na drugim miejscu – z liczbą niespełna 3,5 tys. wzmianek – znalazł się Onet. Podium zamyka Wirtualna Polska, generując ponad 3,3 tys. cytowań – informuje Instytut Monitorowania Mediów, autor raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

Podium najbardziej opiniotwórczych mediów marca

Najbardziej opiniotwórczym medium w marcu została „Rzeczpospolita” z wynikiem 3560 cytowań i awansem o jedną pozycję. To między innymi zasługa publikacji omawiającej wyniki sondażu IBRIS, w którym 55 proc. respondentów opowiedziało się za przywróceniem obowiązkowej zasadniczej służby wojskowej.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Czołówka zestawienia najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych bez zmian

W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych w marcu pierwsze miejsce od wielu miesięcy utrzymuje „Rzeczpospolita”. Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, a ostatnie miejsce na podium należy do „Faktu”.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Liderzy w rankingu prasy o tematyce biznesowej

„Rzeczpospolita” otwiera również ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej. Na drugim miejscu znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” z ponad 1,9 tys. wzmiankami. Podium zamyka „Puls Biznesu” z wynikiem 616 odniesień w innych mediach. Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” zajęła w tym zestawieniu 5 miejsce.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Gemi Media utrzymuje solidną pozycję w rankingu wydawnictw

Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej”, Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet” oraz miesięcznika „Wieści Rolnicze” utrzymuje szóste miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawców. Pierwsze miejsce zajmuje Ringier Axel Springer Polska, na drugim miejscu znalazła się grupa Agora, a podium zamyka Cyfrowy Polsat.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 56 608 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Na drugim miejscu – z liczbą niespełna 3,5 tys. wzmianek – znalazł się Onet. Podium zamyka Wirtualna Polska, generując ponad 3,3 tys. cytowań – informuje Instytut Monitorowania Mediów, autor raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

Podium najbardziej opiniotwórczych mediów marca

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach