„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Najbardziej opiniotwórczym medium w marcu została „Rzeczpospolita” z wynikiem niemal 3,6 tys. odniesień w innych mediach. „Rzeczpospolita” jest jednocześnie liderem zestawienia najczęściej cytowanych tytułów prasowych i prowadzi w zestawieniu prasy o tematyce ekonomicznej.

Publikacja: 29.04.2025 08:00

„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Foto: Gremi Media SA

Na drugim miejscu – z liczbą niespełna 3,5 tys. wzmianek – znalazł się Onet. Podium zamyka Wirtualna Polska, generując ponad 3,3 tys. cytowań – informuje Instytut Monitorowania Mediów, autor raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

Podium najbardziej opiniotwórczych mediów marca

Najbardziej opiniotwórczym medium w marcu została „Rzeczpospolita” z wynikiem 3560 cytowań i awansem o jedną pozycję. To między innymi zasługa publikacji omawiającej wyniki sondażu IBRIS, w którym 55 proc. respondentów opowiedziało się za przywróceniem obowiązkowej zasadniczej służby wojskowej.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Czołówka zestawienia najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych bez zmian

W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych w marcu pierwsze miejsce od wielu miesięcy utrzymuje „Rzeczpospolita”. Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, a ostatnie miejsce na podium należy do „Faktu”.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Liderzy w rankingu prasy o tematyce biznesowej

„Rzeczpospolita” otwiera również ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej. Na drugim miejscu znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” z ponad 1,9 tys. wzmiankami. Podium zamyka „Puls Biznesu” z wynikiem 616 odniesień w innych mediach. Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet” zajęła w tym zestawieniu 5 miejsce.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Gemi Media utrzymuje solidną pozycję w rankingu wydawnictw

Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej”, Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet” oraz miesięcznika „Wieści Rolnicze” utrzymuje szóste miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawców. Pierwsze miejsce zajmuje Ringier Axel Springer Polska, na drugim miejscu znalazła się grupa Agora, a podium zamyka Cyfrowy Polsat.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 56 608 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Na drugim miejscu – z liczbą niespełna 3,5 tys. wzmianek – znalazł się Onet. Podium zamyka Wirtualna Polska, generując ponad 3,3 tys. cytowań – informuje Instytut Monitorowania Mediów, autor raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

Podium najbardziej opiniotwórczych mediów marca

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?
Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć