Orange powalczy z „konikami” w kinach

Centertel, operator sieci Orange, postanowił rozprawić się z wtórnym obrotem kodami, pozwalającymi na korzystanie z popularnej akcji promocyjnej „Środy z Orange”

Publikacja: 18.11.2011 14:22

Orange powalczy z „konikami” w kinach

Foto: ROL

Za pomocą takiego kodu, otrzymanego smsem, użytkownicy sieci mogą kupić w środę dwa bilety do kin Cinema City  i Imax w cenie jednego (nie dotyczy filmów 3D).  Wspólna akcja Orange (należy do Grupy TP) i giełdowego Cinema City International trwa od kwietnia 2009 r. i zgodnie z regulaminem kończy się w grudniu bieżącego roku.

Projekt odniósł sukces. Sale w kinach Cinema City w środy są zwykle pełniejsze niż w zwykły dzień, a nawet w weekend. Akcja sprawiła jednak także, że powstał wtórny rynek obrotu kodami i odżył zawód „konika". Tyle, że dzisiejszy „konik", nie kupuje biletów hurtowo w kasie, aby potem podbijać cenę u spragnionego kinowych emocji widza. Dziś wykupuje on kody za pomocą telefonu, a potem – drożej, ale ciągle taniej niż w kasie – sprzedaje je przed seansem, lub wystawia na aukcyjnym serwisie internetowym.

Efekt – użytkownicy sieci Orange, którym zależy na filmie – tracą możliwość udziału w akcji na warunkach w niej ustalonych. Przyznał to dziś na swoim blogu korporacyjnym rzecznik grupy TP (Orange do niej należy), Wojciech Jabczyński. Według niego wtórny obrót biletami to nie jedyny powód ograniczonej dostępności kodów. Drugi – to polityka operatora, który limituje ich ilość.

„(...) pracujemy nad takim rozwiązaniem, które definitywnie rozwiąże kwestię limitu kodów i handlowania nimi" – pisze Jabczyński na blogu.

Z wpisu wynika, że nowe rozwiązanie Orange powinno zacząć funkcjonować od przyszłego roku.

Czy to jednocześnie oznacza, że Orange będzie dalej współpracować z Cinema City, czy także z innymi multipleksami? -  Kończymy rozmowy na ten temat – nie zdrada tych szczegółów Jabczyński. Zapewnia, że akcja będzie kontynuowana w nowej formule, która pozwoli na wyeliminowanie kłopotów, jakie napotykali konsumenci.

Jak podaje, od stycznia br. klienci Orange pobrali blisko 950 tys. kodów. - Z tego wykorzystanych zostało ponad 510 tys., czyli klienci kupili ponad 1,02 miliona biletów kinowych w ramach akcji „Środy z Orange" – informuje rzecznik grupy TP

Za pomocą takiego kodu, otrzymanego smsem, użytkownicy sieci mogą kupić w środę dwa bilety do kin Cinema City  i Imax w cenie jednego (nie dotyczy filmów 3D).  Wspólna akcja Orange (należy do Grupy TP) i giełdowego Cinema City International trwa od kwietnia 2009 r. i zgodnie z regulaminem kończy się w grudniu bieżącego roku.

Projekt odniósł sukces. Sale w kinach Cinema City w środy są zwykle pełniejsze niż w zwykły dzień, a nawet w weekend. Akcja sprawiła jednak także, że powstał wtórny rynek obrotu kodami i odżył zawód „konika". Tyle, że dzisiejszy „konik", nie kupuje biletów hurtowo w kasie, aby potem podbijać cenę u spragnionego kinowych emocji widza. Dziś wykupuje on kody za pomocą telefonu, a potem – drożej, ale ciągle taniej niż w kasie – sprzedaje je przed seansem, lub wystawia na aukcyjnym serwisie internetowym.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe